סילחו לי כשאנשק את השמיים

"אחרי מותי הייתי רוצה שאנשים ישמיעו את המוסיקה שלי וישתוללו כאוות נפשם"

דבריו של גאון הגיטרה ג'ימי הנדריקס שנפטר ב-18 לספטמבר 1970 והשאיר לנו אחריו 4 אלבומים שהספיק להקליט ועוד אינספור רמיקסים ואוספים שיצאו בשנים שלאחר מותו.
בשעת בוקר מצאה אותו חברתו בדירתה בלונדון כשהוא מוטל על המיטה מתבוסס בתוך קיא. כנראה תוצאה של ערוב כדורי שינה עם הרבה אלכוהול.
חברתו שחששה ונכנסה להיסטריה, קראה בטלפון לחברו הטוב אריק בורדון (זמר ה-Animals), בורדון היה זה שהתקשר לעזרה ראשונה.
האמבולנס הגיע בתוך 20 דקות אך הפרמדיקים שניסו לעזור הרעו את מצבו בכך שקשרו אותו לאלונקה במצב ישיבה, דבר שמנע ממנו להקיא ובמהלך הנסיעה לבי"ח הנדריקס פשוט נחנק בקיאו.

כשבועיים לאחר מכן ספג עולם הבלוז / רוק מכה נוספת כשאחת הבולטות והמובילות שלו. ג'אניס ג'ופלין מצאה את מותה בנסיבות מעט שונות אך סביר להניח במבט לאחור כי הכל היה צפוי.
ג'אניס הזריקה לעצמה הרואין בשיטת "פופינג" (Popping). בניגוד להזרקה ישירות לווריד, דבר שמביא להשפעה מיידית. שיטת הפופינג היא חדירה מתחת לעור בדחיפות קלות, בשיטה זו ההשפעה אינה מהירה ולוקח לסם עד כשעה להגיע למלוא ההשפעה. ג'אניס יצאה לאחר מכן ונפגשה עם חברים ולאחר כשעה חזרה לחדרה בבית המלון. כל מה שקרה לאחר מכן הוא בגדר השערות מכיוון ששהתה בגפה בחדר ונמצאה כשהיא כבר ללא רוח חיים.
נראה כי בעת שהשפעת הסם היתה מלאה היא נפלה וככל הנראה נחבטה בראשה ואיבדה את הכרתה. דבר ידוע הוא כי ההרואין משפיע על מערכת העצבים המרכזית ובמינון גבוה עלול לשתק את מערכת הנשימה. ככל הנראה בעת ששכבה ללא הכרה השפעת ההרואין על גופה שהיה ללא תנועה גרמה לדום נשימה ולמותה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments