האם יש לך בעיית אלכוהול?

שתייה חברתית היא חלק מהתרבות שלנו, אצל חלקנו היא עלולה להוביל לשימוש לרעה באלכוהול, מבלי להבין שהשתיה הופכת לבעיה.

alcohol-428392_640

אלכוהול יכול לגרום לבעיות בריאות, נזקים במערכות יחסים במעגלים המשפחתיים, החברתיים ומקומות העבודה בנוסף לבעיות גדולות אחרות. הסכנה הגדולה ביותר והקרובה ביותר היא פיתוח תלות באלכוהול, פיזית ונפשית.
על פי ההגדרה המקובלת, תלות באלכוהול הינה צורך פיזי ממשי לשתייה ואם אתה תוהה לגבי השתיה שלך או מכיר מישהו שיש לו בעיית שתייה, אולי שאלת את עצמך באיזה שלב אתה או הם נמצאים ואם אתה נחשב כאלכוהוליסט. הנה כמה נקודות למחשבה ובדיקה עצמית.

אחריות
חוסר יכולת לעמוד בהתחייבויות. תפקוד לקוי בעבודה, תפקוד לקוי בתוך התא המשפחתי, הזנחת מחוייבויות חברתיות ואחרות.

קושי אישי או חברתי
מוצא את עצמך שותה כשאתה לבד. מגלה תוקפנות מילולית או פיזית אל מול אדם אהוב, נוטה לוויכוחים עם כולם על כל דבר. דברים וקשיים קטנים נראים כבלתי פתירים. הכעסים שלך הופכים בלתי נשלטים ואתה מוצא עצמך בבידוד חברתי.

שכחה זמנית
אלכוהול משפיע על כל אחד באופן שונה, בהתאם לגנים, אופן וכמות השתיה וגורמים אחרים. מחקרים הראו כי שתייה כבדה עשוייה לשבש פעילות מוליכים עצביים במוח הקשורים לזכרון.

תסמיני גמילה
כאשר אינך שותה וחווה תסמינים כמו רעידות, חוסר מנוחה, עצבנות, חוסר יכולת לישון בלילה, חוסר תיאבון, בלבול ואי יכולת להתרכז (ויש עוד). ואם כוסית קטנה עוזרת לך להתגבר על כל אלה, יש לך בעיית אלכוהול.

כאשר צריכת האלכוהול שלך הופכת כבדה ומובילה לצורך פיזי ממשי לשתיה, אתה כנראה אלכוהוליסט. להכיר בהתמכרות זה הצעד הראשון בדרך להחלמה אם כי ארוכה הדרך.

אנו נתקלים שוב ושוב בנתונים סטטיסטיים גואים של שימוש באלכוהול אצל בני נוער החל מגיל בית הספר. חלק מהבעיה מוצאו בתהליך למידה מתמשך, תוצאה של הפרסום שמציגה תעשיית האלכוהול והתרופות. מודעות שמקדמות שתיה ומציגות את שתיית האלכוהול כנורמה חברתית וערבי סוף שבוע הפכו לחגיגות שתיה מסורתיות.
האלכוהול הפך חלק בלתי נפרד מהשמחות או העצב שלנו. גדלנו להכיר בערך שלו כדבק חברתי וכמנטרל חסמים ועכבות ולא נראית באופק אפשרות קלושה שנוותר עליו אי פעם.

הנטיה הברורה אצל הרוב המוחלט של המכורים היא הכחשת הבעיה. הכחשה זו פועלת בדרכים פתלתלות וערמומיות. בדרך כלל, תצטרך כמה שנים של נסיונות עצמיים להפסיק או לנסות לשלוט בבעיית השתיה כי אתה תהיה בטוח שביכולתך להתמודד עם זה. יהיו פעמים שבהם תצליח להמנע לתקופת זמן משמעותית, מה שיחזק אצלך את ההנחה כי הכל בשליטה. ואז כמו משום מקום תמצא עצמך שוב כשאתה מביט על העולם מתוך הבקבוק החוצה.
מכיוון שהאלכוהול הוא סם חוקי למהדרין, יש להבדיל בין השותים האקראיים לבין אלה שהפכו את השתיה לדרך חיים. האבחנה הזו חשובה כמו כל גילוי מוקדם של מחלה שעשוייה להתפתח למשהו כרוני, זו הדרך הנכונה לייצר לעצמך סביבת החלמה ושינוי אמיתי.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments