הרשת האפלה הופכת למקום הבטוח לרכישת סמים

כאשר דרך המשי נסגר על ידי ה- FBI, הוא היה פחות או יותר האתר היחיד מסוגו. לא שלא היו קניה ומכירת סמים באינטרנט.  אלה שעד אז ניתן היה לנהל עסקאות על ידי הודעות מקודדות באתרים כמו Craigslist בארה"ב או Gumtree בבריטניה, אך זה היה מגושם ולא בטוח.
מנוע החיפוש Grams - הגוגל של הרשת האפלה
מנוע החיפוש Grams – הגוגל של הרשת האפלה

 

אתר דרך המשי שהיה היחיד מסוגו, (עד 2013) פעל באמצעות הצפנה, כך שניתן היה לגלוש אליו רק באמצעות רשת "תור" (Tor). המחירים ננקבו בביטקוין, ספקים דורגו על ידי המשתמשים, כפי שזה קורה באתרים דוגמת איביי (Ebay). ספקים שלא נתנו שרות טוב או שלא עמדו בהזמנות, קיבלו ביקורות רעות והמשתמש ידע להתרחק מהם. האתר פעל על פי קודים מוסריים שבהם נאסר על פורנוגרפית ילדים, כרטיסי אשראי גנובים, מכירת נשק והזמנות חיסולים.

לאחר שדרך המשי נסגר בקול תרועה, ומפעילו רוס אולבריכט נשלח למאסר עולם, יכולנו לחשוב שהדבר יצנן במשהו את פעילות שוק הסמים ברשת האפלה.
לא רק שזה לא קרה, עשרות אתרים חדשים שלא כולם מופעלים על ידי אותם קודים מוסריים צצו להם כפטריות אחרי הגשם. כולל דרך המשי 2.0 שהוקם על ידי חלק מאלו שהיו בין מפעילי האתר הראשון. אחד מהם (Evolution) הפך להיות שוק הונאות גדול, ומפעילו נעלם עם יותר מ 12 מיליון דולרים בביטקוין.
למרות כל זאת, השוק בפירוש ממשיך לגדול, אם כי קשה לאמוד את גודלו מפאת החשאיות ואופן פעולתו.

סוחרי העולם התחתון הסיני מצאו שווקים חדשים וטכניקות שיווק של סמים על ידי בניית אתרים שקשה מאד להתחקות אחריהם. התשלומים מתבצעים ברובם עם מטבעות וירטואלים בלתי ניתנים לאיתור כגון ביטקוין …

אתר DeepDotWeb הוא אתר חדשות המתמקד בשווקי הרשת האפלה ובו ניתן למצוא את מנוע החיפוש Grams שהוא הגוגל של הרשת האפלה.
הערכת מומחי האתר היא כי המחזור היומי של השווקים הגדולים ביותר; Agora ,Abrax, ו-Alphabay, הוא בסדר גודל של יותר ממיליון דולר ליום. השווקים הולכים וגדלים ונכון להיום קיימים למעלה מ-40 אתרים ופורומים שבהם ניתן למצוא ספקים ומוצרי מדף במספרים גבוהים מאי פעם.

המצב דומה ללחימה במפלצת המיתית הידרה, שכאשר תכרות את אחד מראשיה היא תצמיח אחד חדש.

כל עוד הלקוחות מבינים שרכישת הסמים שלהם באמצעות הרשת האפלה היא דרך בטוחה יותר מאשר לרכוש אותם ברחוב, השוק זה כנראה ימשיך ויגדל.
כמו שזה נראה, סצנת הסמים ברשת בטוחה יותר וחופשיה יותר מאלימות הרחוב וקרטלי הסמים. מה יותר נוח מלקבל את הסמים שלך בדואר. בדיוק כמו כל המוצרים שאנחנו קונים בEbay או בAliexpress.

באתר Agora, יש תחת סעיף "סמים" כ-16,000 מוצרים, כמו דרך המשי בשיאו ואולי אף יותר. מוצרים אחרים באתר הם נשק ותחמושת, מסמכים מזויפים, סיסמאות לאתרי פורנו ואפילו תוכלו לשכור האקרים.
בעמוד הראשון של האתר, מוצע למכירה ספר שנקרא "מדריך לשימוש בסמים". הוא מתואר כמצבור יסודי של ידע של מכל ההיבטים הרפואיים והמשפטיים של סמים. מחיר הספר הוא 0.004 ביטקויון, שזה קצת פחות מדולר.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments