חיסון נגד הרואין, האמנם?

קבוצת מדענים מקסיקנית עובדת על חיסון שיכול לצמצם את ההתמכרות לאחד הסמים הידועים לשמצה ביותר בעולם: הרואין.
חוקרים במכון המקסיקני הלאומי לפסיכיאטריה טוענים כי החיסון שפיתחו נבדק בהצלחה על עכברים ועכשיו נכנסים לשלב בו מתכוננים לבדוק את זה על בני אדם.  החיסון, אשר רשום כבר כפטנט בארה"ב, מפתח עמידות של הגוף להשפעתו של ההרואין, כך שהמשתמשים בו אינם חווים את ההנאה המוכרת כאשר הם מעשנים או מזריקים את הסם.

"זה יהיה חיסון עבור אנשים המוגדרים כמכורים קשים, שלא הצליחו בטיפולים אחרים ושיחליטו להשתמש בתרופה זו כדי להתרחק מהסמים", אמר מנהל מכון מריה אלנה בו נעשה המחקר והפיתוח.

מדענים ברחבי העולם מחפשים חיסון להתמכרות לסמים במשך כמה שנים, אבל אף אחד עדיין לא הגיע לחיסון עם הצלחה מוכחת. לעומת זאת, קבוצת מחקר במוסד האמריקני הלאומי לחקר הסמים דיווחה על התקדמות משמעותית בנושא החיסון כנגד קוקאין.
המחקר כולו מומן על ידי הרשויות האמריקאיות כמו גם הממשלה המקסיקנית. במהלך הבדיקות, נדגמו שתי קבוצות עכברים שהורגלו לקבל הרואין לאורך תקופה על בסיס קבוע. אלה שקיבלו את החיסון הראו ירידה עצומה בצריכת ההרואין, דבר זה נותן תקווה למדענים כי החיסון יכול גם לעבוד על אנשים.

עם זאת האופטימיות עדיין מהולה בספקות. למרות שיש להם הוכחות (על עכברים) לעניין היעילות של החיסון מול צריכת ההרואין, יתכן ולחיסון תהיה גם השפעה שלילית בכל הנוגע לתרופות הרגעה שונות. עדיין לא ניתן לדעת אם מדובר בחיסון חד פעמי או תדירותו בכלל.
כיום נותנים לנגמלים את הנלטרקסון כחוסם השפעת הרואין על מערכת העצבים המרכזית אך כמובן שמדובר בכדור אשר יש ליטול מדי יום על מנת לשמר את הנוגדנים.

Black Tar הרואין מקסיקני

במקסיקו גוברת בעיית ההתמכרות לסמים ושר הבריאות חוסה קורדובה אמר לאחרונה כי במקסיקו יש כיום כ- 450,000 מכורים לסמים קשים, בעיקר במסדרונות הסחר על הגבול בין ארה"ב למקסיקו.
רוב ההרואין בצפון אמריקה מגיע מגידולי אופיום באזור הרי סיירה מאדרה במקסיקו ומשווק בכינוי "Black Tar" (זפת שחורה).
בכל שנה, סחר ההרואין מספק מיליארדי דולרים לכנופיות כמו קרטלי Sinaloa ו- Zetas. ומאז שנת 2006, מלחמות הקרטלים גבו את חייהם של למעלה מ 47,000 בני אדם במקסיקו.

מקור הכתבה: אתר עיתון הגארדיאן

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments