האם אתה מכור?

האם אני מכור? - רק אתה יכול לענות על שאלה זו!

יתכן שזה לא יהיה קל. כל משך השימוש שלנו אמרנו לעצמנו:
"אני יכול לשלוט בזה". אפילו אם זה היה נכון בהתחלה, עכשיו זה כבר לא. הסמים שלטו בנו. השתמשנו כדי לחיות וחיינו כדי להשתמש. המכור הוא אדם שחייו נשלטים על ידי הסמים !!!
יתכן שאתה מודה שיש לך בעית סמים, אך אינך חושב על עצמך בתור מכור. לכולנו יש דעות קדומות על "מכורים", זו לא בושה להיות מכור. ברגע שאתה מתחיל לנקוט בפעולה חיובית. אם אתה יכול להזדהות עם הבעיות שלנו, יתכן שתוכל להזדהות גם עם הפתרון שלנו.
השאלות הבאות נכתבו על ידי מכורים המחלימים ב"מכורים אנונימים" אם יש לך ספקות בשאלה אם מכור או לא, פנה לעצמך מספר דקות לקרוא את השאלות שלהלן וענה עליהן בכנות כמיטב יכולתך.

1. האם אתה משתמש לפעמים לבד?
2. האם אי פעם החלפת סם אחד בסם אחר, תוך מחשבה שסם מסויים הוא הבעיה שלך?
3. האם אי פעם שיקרת או עבדת על רופא כדי להשיג סמים שנדרש להם מרשם?
4. האם אי פעם גנבת סמים, או גנבת כדי להשיג סמים?
5. האם אתה משתמש בקביעות בסם כשאתה מתעורר או כשאתה הולך לישון?
6. האם אי פעם לקחת סם כלשהו כדי להתגבר על ההשפעות של סם אחר?
7. האם אתה נמנע מאנשים או ממקומות שלא מסכימים עם השימוש שלך בסמים?
8. האם אי פעם השתמשת בסם בלי לדעת מהו, או בלי לדעת מה הוא יעשה לך?
9. האם התפקוד שלך בלימודים או בעבודה הושפע לרעה כתוצאה מהשימוש שלך בסמים?
10. האם אי פעם נאסרת כתוצאה משימוש בסמים?
11. האם אי פעם שיקרת בקשר לכמה ובמה אתה משתמש?
12. האם אתה מזניח את התחייבויותיך הכלכליות כדי להשיג סמים?
13. האם אי פעם ניסית להפסיק או לפקח על השימוש שלך?
14. האם אי פעם היית בבית-סוהר, בית-חולים או מרכז גמילה כתוצאה מהשימוש שלך?
15. האם השימוש גורם לך להפרעות שינה או אכילה?
16. האם המחשבה שהסמים עומדים להגמר מפחידה אותך?
17. האם אתה מרגיש שאינך יכול לחיות בלי סמים?
18. האם אי פעם הטלת ספק בשפיותך?
19. האם השימוש שלך בסמים מאמלל את חיי הבית?
20. האם חשבת אי פעם שלא תתאים לחברה או שלא תוכל להנות מהחיים בלי להשתמש בסמים?
21. האם אי פעם חשת מתגונן, אשם או מבוייש בקשר עם השימוש שלך?
22. האם אתה חושב הרבה על סמים?
23. האם היו לך פחדים לא מוגדרים או לא הגיוניים?
24. האם השימוש השפיע על יחסי המין שלך?
25. האם אי פעם לקחת סמים שלא היו הסמים המועדפים עליך?
26. האם אי פעם השתמשת בסמים בגלל כאב נפשי או מתח?
27. האם אי פעם לקחת מנת יתר מסם כלשהו?
28. האם אתה ממשיך להשתמש למרות התוצאות השליליות של השימוש?
29. האם אתה חושב שיתכן שיש לך בעיית סמים?

האם אני מכור? זו שאלה שרק אתה יכול לענות עליה ! כל אחד מאתנו ענה ב"כן" על מספר שונה של שאלות. מספר התשובות החיוביות לא היה כל כך חשוב כמו ההרגשה הפנימית ואיך שההתמכרות השפיעה על חיינו. אחדות מהשאלות האלה אפילו לא מזכירות סמים. זה מפני שהתמכרות היא מחלה פנימית המשפיעה על כל תחומי חיינו, אפילו על אותם תחומים שבמבט ראשון אין להם כלל קשר לסמים. הסמים השונים בהם השתמשנו לא היו חשובים כמו הסיבות שלנו להשתמש בהם וכמו מה שהם גרמו לנו. כשקראנו את השאלות האלה לראשונה, הפחיד אותנו לחשוב שיתכן שאנחנו מכורים אחדים מאתנו ניסו להמעיט מערך המחשבות האלה באומרם: "השאלות האלה לא הגיוניות" או, "אני שונה, אני יודע שאני משתמש בסמים אבל אני לא מכור. לי יש בעיות רציניות" אמיתיות (רגשיות, משפחתיות, בעבודה…) או, "סתם קשה לי עכשיו עם עצמי" או,

"אני אוכל להפסיק כשאמצע את האהבה הנכונה, העבודה המתאימה וכו" אם אתה מכור, עליך להודות ראשית כל שיש לך בעיית סמים לפני שתוכל לעשות צעד כלשהו לקראת החלמה. השאלות האלה, כשעונים עליהן בכנות, עשויות לעזור לך לראות איך השימוש שלך בסמים הפך את חייך לבלתי ניתנים לניהול. התמכרות היא מחלה, שבלי החלמה, סופה תמיד: בתי-סוהר, מוסדות ומוות! רבים מאתנו הגיעו ל"מכורים אנונימים" כי הסמים הפסיקו לגרום לנו מה שהיינו צריכים שהם יעשו. התמכרות לוקחת מאתנו את גאוותנו, את ההערכה העצמית שלנו, משפחותינו, האהובים עלינו, ואפילו את רצוננו לחיות. אם לא הגעת לנקודה זו בהתמכרותך, אין צורך שתגיע לשם. אנחנו גילינו שהגיהנום הפרטי שלנו נמצא בתוך תוכנו. אם אתה רוצה עזרה, אתה יכול למצוא אותה בחברותא של "מכורים אנונימים". חיפשנו, הושטנו יד לעזרה ומצאנו את "מכורים אנונימים" מובסים הגענו לפגישה הראשונה של אנ.איי, ולא ידענו למה לצפות. לאחר שישבנו בפגישה או כמה פגישות, התחלנו להרגיש שלאנשים אכפת ושהם מוכנים לעזור. למרות שהראש שלנו אמר לנו שלעולם לא נעשה את זה, האנשים בחברותא נתנו לנו תקווה ועמדו על כך שאנו כן יכולים להחלים. מצאנו שלא חשוב מה חשבנו או עשינו בעבר, אחרים הרגישו ועשו כמונו. מוקפים בחברים מכורים, הבנו שאנו לא בודדים יותר. החלמה, זה מה שקורה בפגישות שלנו. אלה חיינו שמוטלים על כף המאזניים ! מצאנו שהתכנית עובדת כשאנו שמים את ההחלמה במקום הראשון עמדנו פנים מול פנים לנוכח שלוש אמיתות:
# אנו חסרי אונים מול ההתמכרות וחיינו בלתי ניתנים לניהול
# למרות שאנו לא אחראים למחלתנו, אנו כן אחראים להחלמתנו
# איננו יכולים להאשים יותר אנשים, מקומות ודברים בהתמכרותנו,
# עלינו להתמודד עם הבעיות והרגשות שלנו

הנשק החזק ביותר להחלמה הוא המכור המחלים!!!

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
15 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
אמונה
1 במאי 2016 11:27

אני נקיה ברוך ה׳ כבר שנה וחודש, התחלתי להשתמש בסמים בגיל 16 ובגיל 19 התחלתי את הגמילה הראשונה שלי התחלתי להישתמש כמו כל מכור והקטע הוא שביכלל הייתי נגד סמים.. אז זה התחיל מקצת גראס וחשיש פעם בשבוע שהיה ניראה לי תמים ולא מזיק.. ולמרות שאמרתי לעצמי שאני בחיים לא ינסה סמים יותר קשים המשכתי לשימוש באקסטות שדפקו לי את המוח… אני זוכרת איך הייתי בתחילת הניקיון שלי מבולבלת ,מפוחדת ואפילו שעברתי סבל נוראי לפני שניכנסתי לגמילה (פרידה מבן זוג אחרי שלוש שנים, בדידות, פחד שנידפקתי בראש בגלל שנישאר לי שריטה מהאסיד על עצים, חוסר ביטחון, הרגשה שאין כבר טעם… קרא עוד »

אמאמודאגת
אמאמודאגת
6 בפברואר 2013 14:46

דרך טובה להיגמל מסמים!
הסרטו הקצר מסביר על התמכרות – כנסו לצפות

מהי התמכרות?
http://xn—-3hcgtcpkcea6a.org.il/מהי-התמכרות/

בומי
בומי
11 באוקטובר 2012 15:34

אני לא כזה היום אחרי 15.8 שנים של נקיון אני צוחק בקול רם כמה טיפש הייתי,כמה לא היבנתי,אבל לא ישבתי בבית סוהר ולא עשיתי המון דברים "איומים" ששמעתי מהחברים שלי,החדשים והישנים,הייתי בטוח שאני כל כך שונה לא היבנתי שביום שנגעתי בפעם הראשונה בחומר,בעצם לחצתי את ידו של מלאך המוות ועליתי איתו לנסיעה איתו במשעולי הגהנום,אז לא ישבתי בבית סוהר ולא עשיתי כמה דברים איומים בכאילו,אבל נכנסתי לכלא של מחלת ההיתמכרות שלי והסוהר שלי היה הסם,היום תודה לאל אני כבר לא מתווכח על העובדה לי כל כך,אני מכור מחלים עם תעודה של מכור עד ליום מותי,שרק דרך התוכנית הנפלאה שלנו אני… קרא עוד »

נתן
נתן
13 באוגוסט 2010 22:12

אחרי כל הכתבות והוידויים מגיל ,,לקחתי,,,רוצה,, אולי עושים מאמץ קטן להפסיק להצדיע למחלה בשתי ידיים , מספיק ביד אחת ולנסות לצאת לדרך חדשה , מה כבר אפשר להפסיד תמיד אפשר לחזור לאחור ,,אז תנו זעקת קרב רק בהתחלה ומשם תקבלו כמו אלה שבוחרים לנסות ולומר לעצמך ,,אתה ,,, רק להיום מחשבותי יהיו על החלמתי ,,,ולא דודות כאלה ואחרות אומרים המחלה ערמומית גם ההחלמה אחרת איך אנשים נקיים שנים ??? להעז לא לפחד פתאום נפתח משהו איזה כח ומגלים שיש אנשים טובים ומדהימים שתמיד מוכנים להושיט יד לתת חיבוק שעוצמת הנתינה שלהם יכולה לגרום לרטט מלאכי אלוקי מה הפחד ? להיפרד… קרא עוד »

שחף
שחף
2 במרץ 2010 12:26

אני עשנתי תקופה ארוכה 16-19 אני לא הלכתי לישון בלי איזה ראש לא נרדם פשוט אחרי תקופה שעשנתי שאז היה סבבה אחרי כמה זמן לא יכלתי לתקשר עם אנשים אני אבדתי את עצמי את החברים הייתי עוקב אחרי האלה שמתפקדים ורואה איפה הזולות שלהם
אבל עכשיו ברוך השם הכרתי איזו בחורה והיא שינתה אותי כבר 3 חודשים אני נקי מרגיש רענןן וחשבתי שהחשיש יעשה אותי לא ביישן יותר שמח אנשים תתעוררו זה דופק לכם תמוח!

יהודה
יהודה
1 באוגוסט 2009 8:59

תודה לאל היום נקי 3 ימים אחרי תקופה של כימעט שנתיים ניקיון מה אומר או מה הספר לא קל אבל אני יודע שאפשר גם אני כמו 99 % מהמכורים היתחלתי עם חשיש וזה נימשח כמה שנים זה היתחיל בגיל 16 בערך חברים מסיבות קשה לי אני מיתפלל לקדוש ברוך הוא שיתן לי כוח להמשיך עז ככה בגיל 21 נסעתי לארצות אברית ישר אחרי הצבא שם היכרתי את ההרואין וואלה בישבילי בקנות זה היה כאילו קיבלתי נשיקה מאלוהים אבל זה לא איחר לבוא עז היתחילו הקריזים והבנתי שאני בבעיה ההיתי צעיר חשבתי שאני יכול לאפסיק ישבתי בבית וניסיתי לישבור קריז ממש… קרא עוד »

שם כלשהו
שם כלשהו
30 ביולי 2009 1:22

כל כך רוצה קוקה !! .. אבל לא עושה .. שולטת בעצמי .. זה אומר שאני לא מכורה נכון ?

גלי
גלי
26 בספטמבר 2008 23:03

אני מכורה פעילה מיזה 8 שנים,והיום החלום שלי זה להיות נקיה,מה לא הייתי נותנת בשביל להחזיר את הגלגל אחורה,אוי כמה שנמאס לי,אחרי אינספור ניסיונות גמילה כושלים,הפעם אני רוצה ללכת על זה!!!החלומות שלי זה מה שמחזיק אותי ונותן לי תקוות,

גיאגיא
גיאגיא
27 באוגוסט 2008 3:14

אני בחור בן 27 שהתחיל לעשן גראס חשיש בגיל 14….טריפים אקסטות 16 עד 20
עד היום אני מעשן חשיש בכל דקה ביום….הפסדתי את החברה שלי את המשפחה שלי את החברים….את העבודה…הזמנית כרגיל…אני חי לבד נשים לא מתקרבות אליי…כי אני מסטול כל הזמן ולא עושה כלום עם עצמי.בחור בן 27 מכור לפלסטלינה שלא מוציאה אותו מהבית….זה בשביל החייל ממקודם.

יוסף
6 באפריל 2008 21:50

אני יודע שאני מכור וברור לי שזה לא טוב.
אבל מה אני יכול לעשות בנידון?
אני כבר לא קונה סמים יותר מחודש אבל עדיין בכל מקום שאני הולך הסמים נמצאים ואני לא מצליח לעמוד בפיתוי.
אז איך יוצאים מזה? כל מי שאני מכיר משתמש ואנשים שלא משתמשים לא מבינים אותי ולא יכולים לעזור לי.
אז אם כל האתר הנחמד הזה, מה אני יכול לעשות???