המשך מדיניות הסמים הנוכחית היא טירוף.

חואן מנואל סנטוס נשיא קולומביה מביע מורת רוח מהחלטת האו"ם להמשיך ולתמוך בהפללה על שימוש בסמים: "הדרך שעשינו עד כה היא הדרך הלא הנכונה".
חואן מנואל סנטוס – נשיא קולומביה

לאחר שוועידת הפסגה של האו"ם לעניין מדיניות הסמים, הצביעה על המשך תמיכתה באיסור השימוש ובהפללה של משתמשים, אמר סנטוס לגארדיין הבריטי: "הרשה לי להיות ברור, הגישה של איסור השימוש הינה כישלון".
הגיע הזמן לעזוב את האידיאולוגיות ולאמץ את העובדות. והעובדות מצביעות על הצורך במדיניות חדשה, אם משהו לא עובד כבר יותר מ-40 שנה, ההיגיון והשכל הישר אומרים שחייב לחול שינוי.

הישיבה המיוחדת של האו"ם נערכה לאחר כמעט שני עשורים מאז ההכרזה בשנת 1998 שבה הובטח לנו עולם נקי מסמים בתוך עשור.
שמונה עשרה שנים לאחר מכן, האו"ם אכן מכיר בכך שהמלחמה במתכונתה הנוכחית נכשלה כשלון חרוץ. יחד עם זאת, לא קיבלנו תוצאה כמצופה. האו"ם ימשיך לתמוך במדיניות ההפללה הנוכחית וישאיר את המדינות החברות בו לתכנן מדיניות לאומית משל עצמן המתאימה למקום ולמנהגים.

ככל שזה קשור במנהיגי מדינות אמריקה הדרומית והמרכזית, ההחלטה מיום שלישי רחוקה מלהשביע את רצונם. כספקית הקוקאין הגדולה בעולם, קולומביה השקיעה עשרות שנים במלחמה בקרטלי הסמים, מאבק שכמעט הוריד את המדינה על הברכיים. המאבק היום מתמקד בנסיון למנוע מחקלאים לגדל עלי קוקה שהם חומר הגלם לייצור קוקאין, על ידי מתן תמריצים ותשלום פיצוי לחקלאים על מנת שיעברו לגידולי שדה רגילים.
מקסיקו נהרסה מבפנים, תוצאה של מלחמות הקרטלים ביניהן ובמוסדות השלטון. גואטמלה גם היא נגועה בשחיתות המתודלקת על ידי ברוני הסמים.
ואכן, קולומביה, מקסיקו וגוואטמלה מבקשות לשלב פתרון "הומאני" יותר הקושר זכויות אדם לבעיית הסמים, כולל מניעת סטיגמה של משתמשים בסמים, ביטול עונש המוות על עבירות הקשורות לסמים ויצירת מערכות טיפול במשתמשים בסמים.

בסופו של הדבר, הצהרת הפסגה קראה לשיתוף פעולה גדול יותר בין העמים, אבל הקפידה לשמור על מסגרת האיסור בצורת הפללה על כל שימוש בסמים שאינו למטרות רפואיות או מדעיות, ואין בה ביקורת על עונש המוות על עבירות סמים.

הדבר החשוב ביותר שהושג בוועידה הוא קבלה של גמישות בפרשנות אמנת האו"ם על סמים, כך שכל מדינה יכולה ליישם מדיניות לאומית. בינתיים לא מדברים על לגליזציה אלא על "אי הפללה" של משתמשי סמים שזה עדיין בניגוד לאמנת האו"ם.

נכון להיום, המדינה היחידה בעולם בה הקנביס הוא חוקי לגמרי היא אורוגוואי, הבאה שתלך בעקבותיה תהיה כנראה ג'מייקה שבאופן מסורתי הקנביס הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית בה ואשר הסכימה לאורך השנים (בניגוד למסורת) להשתתף באיסור על מריחואנה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
2 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
Health Stay
Health Stay
1 במרץ 2024 12:17

I just like the helpful information you provide in your articles

25 באפריל 2016 16:44

כל הוועידות והפסגות חיים מכסף של סמים זונות נשק והימורים…ושלא יספרו וימציאו סיפורים ב2016