רקוויאם לזוהרים

זוהר ארגוב ז"ל
זוהר ארגוב ז"ל

השבוע נפל דבר, לא סתם דבר. מכרז של משרד הרווחה והשרותים החברתיים קבע שהקהילה הטיפולית רמות יהודה-זוהרים, לא תקבל כל הקצבה אף לא למיטה אחת, מה שאומר כי הקהילה תסגר וקרוב ל100 מטופליה ימצאו עצמם בחוץ ללא מסגרת שיקומית.
לאחר שחווינו לפני שנתיים את נפילתה של "משמר לחיים" ז"ל, החוויה הזו הופכת לכואבת יותר וקצת קשה עכשיו לנסות ולהבין את הקרטריונים הלא פשוטים שעל פיהם מחלקת וועדת המכרזים את 570 המיטות שהיא מתקצבת.
קהילת זוהרים הוקמה על ידי הפנתרים השחורים (ראובן אברג'יל, סעדיה מרציאנו ז"ל וצ'רלי ביטון) כדי לתת מענה לצורך המיידי ולעקוף את הביורוקרטיה המטורפת של משרדי הממשלה.
הקהילה נקראת "זוהרים" על שמו של זוהר ארגוב ולמעשה התמסדה במהלך השנים כאשר עמותת רמות יהודה לקחה על עצמה את ניהול המקום וקיבלה את תקציבי משרד הרווחה.
הייחוד של קהילה זו הוא בכך שהסינון הראשוני ותנאי הקבלה מאפשרים כמעט לכל אחד לקבל טיפול במסגרתה. זו הקהילה היחידה בארץ שקיבלה לטיפול נשאי איידס ו"קשישים" בני 50 ומעלה.

יתכן ואני טועה אבל חלוקת המיטות נראית כמשהו פוליטי ומזכיר במשהו את תקופת "אנשי שלומנו". אפשר להסכים כי תנאי המחיה בזוהרים אינם אידיאליים אבל גם בקהילת ריטורנו (לא הרחק משם) התנאים לא טובים בהרבה והם למשל קיבלו תוספת של 25 מיטות לאלה שהיו קיימים קודם ואין לנו כלום נגד ריטורנו, אנחנו תמיד בעד.
האמת הכואבת היא שברור כי יש מקום לכולם וכנראה שביורוקרטיה ופוליטיקה הן לעולם חלק מחיינו הפרטיים כמו הציבוריים.
במדינה שבה הציניות היא תחליף לחזון, במדינה שבה מתמקחים על מחיר שחרורו של גלעד שליט ועורכים מו"מ כתגרני שוק על חייו, במדינה שבה חברי הכנסת מגיעים לישיבת הוועדות רק אם יש גם טלוויזיה, במדינה שבה אין חברים אלא פייסבוק, הכל אפשרי כנראה.

היום כבר אין כאן פנתרים שחורים שיבואו ויעשו מעשה, אין מי שיכנס לנעליהם של מרציאנו ושות', הפנתרים של אז כבר עברו למזון חלבי ולא נראה שיש מי שיתפוס את מקומם.
אנחנו חיים בעידן שבו יש "חוק ג'ובים" בעידן שבו ראש עיר צריך 8 סגנים כי יש לכבד את כולם. הציניות חוגגת ואין לחלש מי שידבר במקומו, בעולם שבו הפנתר השחור הפך לטרף, אנחנו כולנו פלנקטון.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
9 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
נתן
נתן
16 באפריל 2010 20:05

כמכור שהצליח עד היום לפחות להישאר נקי בחסד אלוהים,,,,חושב שפשוט נתפסים על מה שבא להיתפס,,איזה מטרות כל ענין זוהרים באמת משרת ? מי זוכה מכל זה ? אין שום סיבה לסגור מקום מציל חיים,,,תמיד ניתן לתקן ,,,אם באמת בוחרים,,,,השאלה מי צריך לבחור ,,,,חברים "שר האוצר"" לקח,,גנב,,כסף של אנשים שהיתה לו גישה אליו לא דומה הדבר למערכות החולשות על תקציבים,, הרי נעלמו בעבר מיליונים,,, השאלה שוב מה עושים…. שר האוצר חברים לאמנהל כזה או אחר ועוד שכמותו עולים לנו כ300$ ביום מאסר במקום שיקימו מקום בנגב שכאלה יחזירו את שגנבו…יש להם שירות סבבה אז נו באמת בזוהרים גרמו ל"חור" בתקציב המדינה… קרא עוד »

עיסאם
עיסאם
11 בפברואר 2010 14:32

תודה לאל בית המשפת יחלית לדחות את ההחלתה לסגור את זוהריםת.בתענה שהמכרז לא היה תקין.ובמועד אחר יהיה עוד דיון.בנתיים המקום ממשיך להציל חיים…..עם אלוהים לא מתעסקים……..

עיסאם
עיסאם
19 בינואר 2010 1:18

אני מאוד גאה להגיד שאני בוגר קהילת זוהרים אני גם זכיתי בלהיות מדריך שם.הרבה שואלים ובצדק למה סוגרים?אני חושב שזה פחות חשוב למה וכמה.גם אם יש בעיות צריך לטבל בהם.ולא לסגור את המקום בגלל מאבקי איגו.(לא משנה של מי)תודה לנרקיסים….

גבי
גבי
13 בינואר 2010 15:40

דורון אין דבר כזה בלי סיבה. המקום לא התנהל כמו שקהילה צריכה להתנהל כנראה. הכסף היה בראש מעיינהם ולא הטיפול בדיירים. כל 28 כל הקהילה יורדת לדואר להוציא כסף ומי שלא מוכן אומרים לו רד עם הציוד לשער. בדואר עומד מדריך ולוקח את הכסף. גם מי שיש לו 2000 שקל הוא אומר לו להוציא את כל הכסף ואם תרצה לקנות אחר כך משהו נאשר לך. ואחר כך לא מאשר .אנשים שם בזכות של אלפי שקלים ולא מאשרים להם דמי כיס לקנות נעליים או תחתונים. איפה זה נשמע?????????? קבוצה טיפולית הורדה בהחלטה שרירותית ולמטופלים לא היה זכות להשמיע את דעתם בנושא.… קרא עוד »

אלכס
אלכס
12 בינואר 2010 20:33

עצוב מאוד.אירגון פשע -לא אירגון פשע.על מה אתם מדברים המקום הזה החזיר אותי לחיים ועוד הרבה אנשים שעדיין חיים!!!
הכל עיניין של כסף !!!!

ששון
ששון
12 בינואר 2010 12:00

זה עצוב לשמוע אבל חייב להתייחס לתגובה של דורון.
לא נראה לי שיש כאן מקום להשוואות על רקע עדתי. באילנות או בית אביבה אין נרקומנים אקסקלוסיבים. כולם בעצם אותו הדבר. אין כאן שחורים ולבנים, יש כאלה שלא יזכו לטיפול בגלל שרירות לב ואטימות של המערכת.

חיים אלקובי
חיים אלקובי
8 בינואר 2010 19:40

כואב לקרא וכואב לשמוע. היתה לי הזכות לעבוד בזוהרים לפני 15 שנים כשקהילה היתה בחיתולהה . מאז הקהילה עברה כברת דרך והפכה למפעל חיים. אני מכיר עשרות מכורים נקיים שהקהילה עזרה להם ולבני משפחותהם. מעציב לראות שאנשי שררה וכח מחליטים החלטות שרירותיות ומטעמים פוליטים ומאבקי כח .אז האגו קצת נפוח אבל המחיר כבד מאוד. משתתף בצערכם

מרקס
מרקס
8 בינואר 2010 13:55

המילים פוצעות את הלב , המאמר מדהים , כל מילה שכתובה בו נכונה אמת לאמיתה

דורון
דורון
8 בינואר 2010 13:37

סתם ככה בלי סיבה……… ?צריך ליראות למה זוהרים לא יתקצבו והדרך רטורנו אילנות בית אביבה כן שמה הצבע לא יותר בהיר תאמינו לי