על ערבוב אלכוהול ומשקאות אנרגיה

סטודנטים ששילבו משקאות אנרגיה המכילים קפאין עם אלכוהול, הרגישו פחות שיכורים ממה שהם באמת ונטו לשתות יותר. כך על פי מחקר שנעשה בקרב צעירים בגיל ההתבגרות.

צעירים שצורכים משקאות אנרגיה נוטים לשתות יותר אלכוהול כתוצאה מכך שההשפעה הממריצה מפחיתה את תחושת השכרות. המחקר טוען כי עשויות להיות לכך השפעות הרסניות.
שילוב משקאות אנרגיה המכילים כמויות גדולות של קפאין ואלכוהול הוא טרנד שתיה נפוץ, בעיקר בקרב צעירים. למעשה, כמחצית ממשתמשי משקאות האנרגיה עושים זאת בשילוב עם אלכוהול.

ערבוב משקאות אלכוהול ואנרגיה מהווה מקור לדאגה בהשוואה לשתיית אלכוהול לבד. בארה"ב נאסר על מכירת משקאות אנרגיה אלכוהוליים מעורבבים מראש אבל ממילא זו לא בעיה גדולה לקנותם בנפרד ולערבבם.
המחקר ניסה ללמוד איך שתו הצעירים בימים שבהם המשקאות היו מעורבים לבין הימים שבהם שתו אלכוהול ללא משקה אנרגיה. ניתן ללמוד ממנו כי השתיה המעורבת מאפשרת לשתות כמויות גדולות יותר של אלכוהול. בנוסף נמצא כי שתיית משקאות אלכוהוליים המכילים קפאין הוא פרופיל שתייה מסוכן יותר ובהסתברות גבוהה יותר לתוצאות שליליות קשות.

נראה כי לצריכה של משקאות אלכוהוליים המכילים קפאין יש השפעה ישירה בהגדלת הסיכון על ידי מיסוך תחושת השיכרון ובני נוער מוצאים בכך דרך לצרוך יותר אלכוהול. כמו כן, נראה כי הצריכה של אלכוהול עם קפאין עשויה להעלות את התנהגותם לרמה מסוכנת יותר. ישנה נטיה לקחת סיכונים גדולים יותר ולהתנהגות אלימה יותר.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments