מריחואנה רפואית, בקרוב בבתי המרקחת

סגן השר ליצמן הודיע היום (27 יולי 2015) שבכוונתו להכניס את המריחואנה הרפואית לשיווק בבתי המרקחת.
סגן שר הבריאות – יעקב ליצמן

הההחלטה הזאת בהחלט אמיצה מצידו של סגן השר, שכן הציבור שלו ששלח אותו לכנסת לא ממש אוהב את הרעיון. ועכשיו תפוח האדמה הלוהט הזה התגלגל לידיו ועושה רושם שהאיש בעל חשיבה פרגמטית ונכונה.

אין כל סיבה שצרכני המריחואנה שזקוקים לה מטעמים רפואיים יאלצו לרכוש את התרופה שלהם כגנבים בלילה. הטאבו החברתי בנושא כבר נפרץ וממילא יש להסדיר את הנושא בחוק כפי שאנו מתייחסים אל כל תרופה מסוג אחר.

אין דינה של מריחואנה רפואית שונה מדין אופיום רפואי. כפי שכל רופא יכול לתת מרשם לתרופות מסוכנות וממכרות המבוססות על אופיאטים וחומרים ממכרים אחרים, כך יכולה להנתן גם המריחואנה.

ברור שיש צורך במנגנון של פיקוח ובקרה כדי למנוע מסתם סטלנים לקבל רשיון לצריכה של מריחואנה, כפי שיש מנגנון פיקוח (של הרופא) על מתן תרופות כגון אוקסיקונטין, טרמדקס ודומיהן.

אם הדבר יצא לפועל, כנראה שהלוביסטים של חברות התרופות נכשלו בתפקידם. מתחקירים שנעשו, התברר כי ישנם חולים רבים שהמירו את התרופות המסורתיות בעישון מריחואנה, מה שמסב הפסדים לחברות התרופות.

עדיין נצטרך לפתור את בעיית "החומר" מכיוון שהמריחואנה נפרדת לזנים וצורות גידול שונות, לא ניתן לקרוא לה תרופה (כפי משמעותה בספר התרופות) אלא חומר שמגיע בצורות שונות ובחוזק שונה..
בנוסף, אין הוכחות מדעיות המאפשרות לייחס למריחואנה ערך של ריפוי. אך ישנן הוכחות ליעילותה בטיפול בסימפטומים כגון: כאב, ירידה בתיאבון, בחילה, הפרעות שינה וכו'.

אם תמצא הדרך לייצר מנגנוני פיקוח והכשרה של רופאים המתמצאים בתחום, אולי ייטיבו חברות התרופות לעשות, ירימו את הכפפה וישווקו מריחואנה זולה כתחליף לתרופות יקרות ומזיקות יותר.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
אנינימי
28 ביולי 2015 21:51

אני אוהב את הסוטול שלו~~~~~