חיים לצד המכור

החיים ליד מכור לסם הינם קשים ביותר. לצד התסכול המתמשך בגלל חוסר האונים וחוסר היכולת לעזור.
אתם מנסים שוב ושוב לשלוח אותו למוסד זה או אחר, ולפעמים שמים כספכם אצל כל מיני ידענים ושרלטנים אשר מבטיחים לכם כי בידם הפתרון לבעיה.
נמאס לכם מכל השקרים וגניבות הכסף. אינכם יכולים לראות את יקירכם נכנס ויוצא מבתי סוהר. קשה לכם לראותו סובל ואלה מביניכם אשר יכולים להרשות לעצמם לפעמים גם עוזרים במימון ההתמכרות הנוראה הזו.

לחיות ליד מכור לסמים, פירושו של דבר לחיות בחוסר ודאות מתמשך, אינכם יודעים איך תפגשו בו בפעם הבאה, האם יהיה "מסטול" ונינוח או שמא ב"קריז" נוראי והאיש הנחמד שאתם מכירים הופך למפלצת נוראית המפחידה אתכם.
המכור הינו אדם חולה מאד שהתמכרותו גורמת לו לעשות דברים שאין הם בבסיס אופיו אלא דחף המחלה הוא אשר גורם לו להתנהג כפי שהוא מתנהג. המניפולציות והשקרים נועדו אך ורק לשם השגת הסם ולא יותר. כל מה שדוחף אותו .קדימה, הוא המחשבה על יום המחר ורק שלא לקום אל בוקר ללא סם.

דעו לכם כי אינכם יכולים לעזור ועד כמה שהדבר נשמע נורא כך הוא. אם המכור אינו מגיע אל תחתית הבאר, אל המקום שממנו אפשר רק לעלות, אם לא הגיע לשם, הוא גם לא יגיע אל הרצון להגמל וכל מה שתעשו נועד לכשלון.

התנאי המוקדם לגמילה הוא רצון החלטי מצד המכור ולא תמיד כשיאמר רוצה אני אכן כך הוא הדבר. אם תעמדו תמיד לשרותו הוא ידע כי עדיין לא הגיע אל סוף הדרך כי תמיד אתם שם בשבילו וזה כשלעצמו משאיר לו דלת פתוחה להמשיך ולהשתמש בסם.

תנו לו ללכת לבד בדרך הזו, הבהירו לו חד משמעי כי אתם תהיו בשבילו אך ורק משיוכיח את עצמו, תנו לו לעלות על כמה ימים נקיים שהדבר יבוא ממנו ולא מלחץ שלכם ורק כשידע כי כך הוא, קיים הסיכוי כי אכן יעלה על הדרך.

אל תעזרו למחלה שלו לשחק בכם כי היא חזקה גם מכם. סגרו לו את כל הדלתות ורק אז קיים הסיכוי שהוא יחזור אליכם. ועד כמה שזה נשמע קשה, זו הדרך היחידה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments