סוחרים מוכרים קוקאין, קריסטל מת' וחיקויי סמים ברחבי רשת האינטרנט …

סוחרי העולם התחתון הסיני מצאו שווקים חדשים וטכניקות שיווק של סמים על ידי בניית אתרים שקשה מאד להתחקות אחריהם. התשלומים מתבצעים ברובם עם מטבעות וירטואלים בלתי ניתנים לאיתור כגון ביטקוין.

מכתבת תחקיר שנעשתה על ידי העיתון הסיני south china morning post עולה כי סוחרים אלה פועלים מהיבשת הסינית והונג קונג ומייצאים סמים כגון ממחוז יונאן, קוקאין סינטטי ומתאמפיטמין מתוצרת סין לשאר העולם. התשלום מתבצע בעיקר באמצעות הביטקוין הווירטואלי והסם יגיע עד למפתן ביתך.
הלקוחות רוכשים ביטקוין ברשת באמצעות כסף אמיתי ומשלמים עבור הסחורה באמצעות הביטקוין שלא ניתן לעקוב אחריו. הסוחרים ממירים את ערך המטבע הווירטואלי שלהם למטבע אמיתי, מבלי להשאיר עקבות. הכספים אינם עוברים באמצעות מסחר בנקאי מסורתי כך שקשה מאד לעקוב אחרי הכסף.

מעבדת סמים בסין south china morning post

סוחר אחד שזוהה כד"ר ג'נג, גובה 20 דולר (155 דולר הונג קונג) לגרם אחד של "מלח אמבט" ומציע משלוח החל מסחר בפלטפורמת "דרך המשי" או באמצעות הספנות העולמית החופשית.
הד"ר הטוב ג'נג, מציע 207 סוגים של סמים המיוצרים בסין ומתיימר לספק משלוח מקומי גם בארה"ב, ניו זילנד ובתוך האיחוד האירופי, תוך שהוא עוקף בדיקות מכס. "אם אתה רוצה למכור באזור שלך אנא צור קשר," כך נכתב בהודעה ללקוחותיו.
דרך המשי הוא שם שאול מאותן שיירות טובין שהובילו סחורות מסין דרך המזרח התיכון לאירופה במשך מאות שנים. היום דרך המשי הינה שוק סמים, זיוף מסמכים וסחורות ללא מיסים באמצעות רשת האינטרנט בטכניקה שנקראת "רשת עמוקה" (deep web). באמצעות זיוף זהות (fake id) הם מקימים אתרים על שרתים פרטיים ומתוכם הם פועלים.

בחודש אוקטובר האחרון עצרו סוכני רשות אכיפת חוקי הסמים בארה"ב אדם שהפעיל אתר מכירות על דרך המשי, רוס ויליאם אולבריכט שמו, בן 29. הוא הואשם בכך שהינו האיש שמאחורי דרך המשי. המשטרה תפסה 150 מיליון דולר במטבע ביטקוין. לחשוד יוחסו שורה של האשמות בסחר בסמים, הלבנת הון וזיוף. אתר דרך המשי נסגר אך כבר חודש לאחר מעצרו של אולבריכט, האתר פועל שוב ונקרא דרך המשי 2.0 החדש. בינתיים שוק סחר הסמים העולמי מתרחב, ככל שסוגרים פרצה אחת נוצרת פרצה אחרת. המומחים אומרים כי דרך המשי הוא לא שוק אלא מרד גלובלי.

שק קוקאין שנתפס על ידי הצבא בקולומביה – צילום סוכנות רויטרס

סוכנים פדרליים בארה"ב חשפו את המקרה הידוע ביותר של יבוא אמפיטמינים מסין בשנת 2011. במשך תקופה של שנתיים, בעל עסק בניו יורק קיבל 89 משלוחים של הסם הסינתטי, כל משלוח נע בין ק"ג אחד ל-2 ק"ג. המשלוחים הגיעו מחברה שבסיסה בשנחאי והמפעל המייצר נמצא במחוז ג'יאנגסו.

שוק התרופות המקוונות כיום גדול יותר מאי פעם, עם עשרות שווקי קריפטו המוכרים במבצע כמעט כל דבר. במובנים מסוימים, סגירת דרך המשי למעשה אפשרה את הכוח והגיוון של שוק התרופות באינטרנט. הסרת שחקן דומיננטי מהשוק מעודדת תחרות, חדשנות ויצירתיות גודלה יותר.

בדיוק כמו שהמחשבים שינו את הדרך בה אנו צורכים מידע ומנהלים את חיינו, הפוטנציאל של השווקים הווירטואלים עשוי לגרום לכך שנצטרך למצוא את הדרך לרגולציה של השיווק באמצעות האינטרנט. שווקי הקריפטו יכולים בהחלט להפוך לדרך חדשנית שמשנה לחלוטין את הסחר בסמים ותרופות בעשרות השנים הבאות.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
2 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
3 בדצמבר 2014 20:49

רק סינים ?

רמי
4 בדצמבר 2014 7:38

לא בהכרח רק סינים אבל סין היא המקור העיקרי לכימיקלים.