אכילת יתר = התמכרות

אוכל הוא מרכיב עיקרי בחיינו, אכילה היא פעולה הכרחית כמו גם מקור להנאה. אבל אכילת יתר היא דבר לא בריא.

images

כאשר אנו מתמכרים למזונות מסוימים, אנו נוטים לאכול יותר מהדרוש וזה בסופו של דבר משפיע על הגוף שלנו. התמכרות לאוכל יכולה להיות עם מגוון של מאכלים. זה יכול להיות אורז, חיטה, קורנפלקס, לחם, גבינה או סתם מרדף אחרי מזון מהיר, מעובד, מתוקים, גלידות וכו'.

 מלבד התשוקה למזון, יש מעט מאד אנשים המוגדרים כמכורים לאוכל אשר יאכלו רק מעט מעל הכמות הדרושה. בקיצור, התמכרות לאוכל היא הפרעה שבה המכור נכנס למעגל של צריכת יתר של מזון ואכילת יתר כפייתית. אכילה בסדר גודל כזה היא לא דבר נורמלי. ההתמכרות לאכילה דומה להתמכרות לסמים או אלכוהול. לכן, חשוב לרפא התמכרות לאוכל לפני שההתמכרות תיקח שליטה פיזית ונפשית על המכור.

 אי אפשר לשים אצבע על סיבה ספציפית מאחורי ההתמכרות הזו. יכול להיות שישנה הדבקה דרך הגנים (במעבר מדור לדור), או בשל צריכת מזונות מסוימים באופן מוגזם. במקרים רבים, הסיבה מאחורי התמכרות למזון יכולה להיות הזנחה רגשית מהילדות וכאשר הילד מואבס (שתהיה בריא ותגדל) וההורים לא רואים את זה כדבר מסוכן וההרגל הזה הופך להפרעה בשנים מאוחרות יותר.

אפשר לטפל בזה אך ראשית, צריך לקבל את העובדה שיש בעיה והמכור חייב להודות בכך שהוא סובל מהתמכרות לאוכל – בדיוק כפי שמכור לסמים או אלכוהול חייב להכיר בהתמכרותו. זהו הצעד הראשון כדי להניע תהליך של החלמה מן ההפרעה.

קישורים מומלצים:

הפרעות אכילה    |   אכלני יתר כפייתיים

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments