GHB

Gamma Hydroxybutyrate-GHB

רקע
GHB הוא חומר דפרסיבי חזק המשפיע במהירות על מערכת העצבים המרכזית. החומר סונטז במעבדה לראשונה בשנות העשרים של המאה הקודמת והיה בשלבי פיתוח עד לשנות השישים כשהשימוש העיקרי שלו היה כתוסף מזון אשר נמכר בחנויות "בריאות" – במינונים קטנים הוא נחשב כמועיל במיוחד למפתחי גוף.
בשנת 1990 אסר ארגון הבריאות האמריקאי (FDA) את השימוש המסחרי בסם אבל עדיין היה בשימוש במספר מדינות אירופאיות עד שנת 2000.
בשנים האחרונות הוא מיוצר בתנאי מחתרת מחוץ לחוק ללא כל אחריות ולא ניתן לצפות את השפעתו לאור העובדה שהמינונים אינם קבועים ובדרך כלל נוספים לו עוד חומרים שנועדו להגביר את תחושת האופוריה וחוסר המודעות לגוף ולסביבה.

השפעה

הסם מופיע בדרך כלל כאבקה ונלקח בבליעה. הדרך המוכרת היא ערבוב בתוך משקה והוא נספג בקלות במשקה ואינו משאיר עקבות או טעם לוואי כלשהו. המינון המוכר הוא בין גרם אחד לחמישה גרם. השפעתו מהירה בתוך 15 דקות עד חצי שעה (תלוי במינון) ועשויה להמשך בין שלוש לשש שעות.
נטילה של פחות מגרם אחד תביא השפעה של נינוחות ורגיעה ותחושה של רפיון שרירים. ככל שהמינון עולה כך גם מואטת פעילות הלב ואבדן שליטה מוטורית עד לעלפון מוחלט. ידועים מצבים של מינון יתר שהוביל למוות. בדרך כלל, לאחר שפגה השפעת הסם חווים אבדן זכרון ולפעמים בחילות וסחרחורות ממושכות ותחושת ורטיגו.

למה הם לוקחים את זה?
השימוש הנפוץ בסם הוא בקרב צעירים במסיבות (בעיקר בארה"ב) – בדומה לאקסטזי הסם מעורר תחושת אופוריה ומעין "שחרור" ובניגוד לאקסטזי, תחושת ה"שחרור" נובעת בעצם מביטול כל העכבות עקב השפעת הסם.
מה שמוכר לנו יותר הוא השימוש שעושים בו גברים לצורך ניצול נשים. סיפור מוכר הוא סיפורן של הרבה נשים שמצאו עצמן מעורטלות באיזה חדר לא מוכר עם גבר זר שאין להן מושג מי הוא וכיצד הגיעו למצב הזה.
הדרך הידועה היא הכנסת כמות מן האבקה (על פי ראות עיניו של המוהל) לכוס המשקה שלה ולאחר כחצי שעה היא תאבד את חוש ההתמצאות שלה במרחב כמו את יכולת ההתנגדות ולמעשה תלך עימו לאן שיוביל אותה.

שימו לב בליינים ובלייניות עם מי אתם יושבים ומי קרוב לכוס המשקה שלכם כי הסכנה היא אמיתית וגדולה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
2 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
Rinat Gausho
10 באוגוסט 2014 21:45

אכן כך נאשים יקרות שימרו על עצמכם!!!
ועל נא תהיו בשעננות……..

Rinat Gausho
10 באוגוסט 2014 21:43

גברים רק בבקשה אנה מכם תמיד תמיד תחשבו על היקרה מבניי מישפחתחם אז על נא מיכם על תעשו את העולה רוחכם…