איבוגאין, תרופת פלא?

איבוגאין

היום שוב עלתה לדיון תרופת הפלא החדשה, איבוגאין.
איבוגאין שהוא סם הזייתי אשר לא הומצא במעבדות כלשהן אלא התגלה במקרה לפני כארבעים שנה (סיפור התגלית לא ממש חשוב לצורך העניין). במשך עשרים השנים האחרונות הוא בניסוי כתרופה "אנטי התמכרותית" בעולם וגם אצלנו בארץ כבר עלה לדיון בוועדת הסמים של הכנסת לפני כשנתיים וחצי.
באתר הרשמי אפשר למצוא יותר פרטים על מה ולמה וכיצד עובדים איתו, כל זה כמובן נסיוני. עדיין אין הוכחות ברורות לפחות לעניין הגמילה עצמה. אפילו אלה שטוענים כי נגמלו בעזרתה אומרים כי היא אינה מתאימה לכל אחד. אפשר למצוא שם ציטוט של נגמל שאומר "תוך 45 דקות התרופה העלימה את ההתמכרות שלי". אני לא מאמין ואני יודע בבירור כי רבים חושבים כמוני.
בעקרון, האיבוגאין אמור באמצעות תהליך שהוא בעצם סימום הזייתי של המטופל ליצור מצב שבו הכמיהה לסם נעלמת. מדובר בתהליך של יומיים או שלושה כך שאפילו לא מובטח לנגמל שיתחמק מיסורי הגמילה הפיזית. יתכן כי יומיים של הזיה מתמשכת משכך איכשהו את כאבי הגמילה.
kron הקימו אתר שעניינו תרופת האיבוגאין עם אזהרה ברורה שלא ליטול את התרופה שלא בפיקוח רפואי. ידוע כבר כי ארעו מספר מקרי מוות, כנראה בעקבות נטילת התרופה ביחד עם סמי רחוב. על כל פנים, מקרי המוות נקשרו בנטילת התרופה בדרך זאת או אחרת.
האמת, אני בעד שימצא כדור לכל דבר. אבל לא נראה כרגע שיש איזו פריצת דרך שתהווה תחליף לטיפול פסיכוסוציאלי, חברתי, קבוצות תמיכה וכו'. עדיין לא פתרנו את בעיית החזרה לסמים. אפשר להתרשם מנסיונו של Heroine Helper אשר מספר על נסיון של חמישה אנשים והוא ביניהם אשר נכשלו כולם בטיפול באמצעות איבוגאין (מה עוד ששניים מהם מתו מאוחר יותר ממנת יתר).
בכל מקרה, תהיה התרופה יעילה אשר תהיה, חשוב כי כל מטפל בתסמונת הגמילה ידע כי על מנת לשמור את המכור נקי מסמים יש להמשיך את הטיפול בשיטות הקיימות מבלי להבטיח כי "מצאנו את התרופה לבעיית ההתמכרות".
כתבה נוספת שכדאי בעניין זה – בברכה גולשת

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
2 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
הדרוש
הדרוש
22 ביוני 2008 11:20

זה הכל פולשיט אחד גדול אתם הורסים את גופכם במו ידיכם….

אנונימי
אנונימי
19 בפברואר 2007 21:14

אנשים אוהבים קיצורי דרך…מה לעשות…ראינו כבר כל מיני תרופות פלא.בסופו של דבר,זה לא רק גמילה פיזית…התמכרות נשארת גם אם סמים לא נמצאים,אז לא חבל על הכבד?