הקמפיין המטורף

נראה שמישהו ברשות למלחמה בסמים ובאלכוהול מפרש לא נכון את המושג "מלחמה". זה שיש תחושה של פניקה ואבדן עשתונות בכל הקשור להסברה ומניעת השימוש בסמים בקרב בני נוער, לא חדש לנו. אבל נראה כי הפעם מישהו הרחיק לכת עד מאד.
זכינו לראות בתשדירי השירות בחודשים האחרונים את הנערה המבוהלת אחוזת פחד רדיפה שמצליחה לגרום לכל הורה חרדה נוראית ולילות של חוסר שינה, אבל ספק רב אם יש מישהו מבני הנוער שהתרשם מזה לכאן או לכאן, אדישות מוחלטת ולכל היותר נחירת בוז קצרה וזהו.

אלא שהפעם זה כבר עבר את כל גבולות הטעם הטוב וההגיון הבריא. אנו זוכים לראות מדי ערב את "הנער מרעננה" שיוצא כמחבל מתאבד ומשאיר להוריו את הודעת השהיד בקלטת וידאו.
מישהו מנסה לפרוט על נימי החרדה הדקים והמתוחים ביותר שלנו. מישהו משווה בין מחבל מתאבד שיוצא לרצוח חפים מפשע לבין נער שיוצא לבלות ובכוונתו להתמסטל כדבעי. לנסות לדבר אל הפחדים הגדולים ביותר שלנו תוך מסע הפחדה סר טעם לחלוטין, וולגרי ומתנשא. יורד למקומות הנמוכים ביותר תוך ניצול ציני של מדינה שלמה שחיה תחת צל של טרור מתמשך במשך שנים.
רבותי, העצבים שלנו רופפים גם ככה, אל תעמיסו עלינו את מי השופכין האלה מדי ערב. זה לא עובד, זה מעולם לא עבד ולעולם לא יעבוד.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
6 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
אלונה
24 באוקטובר 2007 21:09

אתם לא בדיוק צודקים. אולי הראשות למלחמה בסמים לא עוצרים את ההתמכרות תוך כדי תשדירי פרסומות וכו, אבל הם בהחלט פעילים. למשל אחרי 4 גמילות וקהילה טיפולית מימנו לידיד שלי מכינה ואוניברסיטה, וזו בהחלט מטרה ששווה להישאר נקי בשבילה.

אנונימי
אנונימי
24 באוגוסט 2007 21:09

its even funnier if this is the first time u see this comercial. and u live in raanana…

יוסי
יוסי
4 באוגוסט 2007 21:09

כמכור מחלים שבא ממערכת הפרסום המדיה בארץ (קופירייטר פריאלנס) ומתפרנס מכך, העניין הוא קצת שונה. הקופירייטרים שהוגים את הקמפיינים האלה מתייחסים לכך כאל עוד פרסומת. ותו לא. אף אחד לא ניגש לגבש קונספט מניעתי ממקום עמוק – כי חסרה להם הזדהות. הם לא באו מהמקומות שאנחנו הגענו. ספר לקופירייטר מצפון ת"א על תחושת חוסר האונים של להשתמש נגד רצונך. הוא לא יבין. מעבר לזה, מדובר בהרבה מאוד כסף שנשפך וומערכת שלמה של אינטרסים שלא ממש קשורה למטרות האלה, אלא יותר לאיך להגדיל את רווחי משרד הפרסום שמטפל בכך.

ביפ
20 ביולי 2007 21:08

כמו שידוע התוכנית שלנו עובדת על הזדהות
כנראה שלרשות יש תוכניות אחרות שעובדות בשבילן
ובהזדהות מלאה
הזדהות של רשויות למינהן
שני הרשויות הללו עסוקות במלחמה
אחת בסמים ואחת בציונים
ומתאבדים הוא צעד 1 שלהן
אולי משם יגיע השלום שני הרשויות הנ"ל מצאו שפה משותפת
מי אמר שאין תקווה לשני העמים ולכלל האזרחים

מבין ענין
3 ביולי 2007 21:08

מישהו צריך כבר להכריז מלחמה למחיקת המשרד הזה שנקרא "הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול".
חבורה של פונקציונרים שמאיישים עשרות משרות, משכורות והטבות שונות. ללא שום צורך.
הטיפול בנושא הסמים כיום הוא בידי משרד הבריאות ומשרד הרווחה.
אם מישהו יכול לומר מה בדיוק עושה הרשות אשמח לשמוע.
יש להם סלוגן חדש עכשיו:
לא מתעסקים במניעה אלא ב"מזעור נזקים". וואו!!!!!!!!!!!
תמנעו בבקשה את הרשות וכך נמזער נזקים.

רוקי
7 ביולי 2007 21:08

אכן קמפיין היסטרי . טוב היה אם הרשות למלחמה בסמים הייתה עושה בדיקה רחבה בקרב קבוצות מיקוד של בני נוער, קבוצות אשר אשר יבחנו את ההשפעה של המסרים אותם היא מנסה להעביר בתשדירים.