משתמשי קוקאין חשופים לזרימת דם לא תקינה וסיכון למחלות לב

השימוש בקוקאין הוא למרבה הצער נפוץ מאוד, יש הרבה פניות לחדרי מיון של משמשי קוקאין שחווים כאבים בחזה לאחר שימוש. אבל קיים פער בין הסימפטומים לבדיקות שנראות תקינות. התפקוד הלקוי של כלי הדם בלב מתרחש לאחר השימוש בקוקאין ולא מתגלה בבדיקות הדמיה שגרתיות.

 

אצל משתמשי קוקאין שהתלוננו על כאבים בחזה התגלתה זרימת דם לא תקינה בכלי הדם הקטנים ביותר בלב, מצב זה לא ניתן לגילוי בבדיקות רגילות, מצב זה שם אותם בסיכון לסיבוכי לב או מוות.כל זה על פי מחקר שהוצג ב-Scientific Sessions של איגוד הלב האמריקאי.

בדיקות המחקר השוו תוצאות הדמיית לב בקבוצה של 202 משתמשי קוקאין וקבוצה של 210 אנשים שאינם משתמשים בקוקאין שנבחרו באקראי. כולם עברו בדיקת אנגיוגרפיה קורונרית בבית החולים הר סיני בשיקגו בין השנים 2005-2013.

המחקר הראה כי בקרב משתמשי קוקאין, במהלך ההדמיה, הצבע לא הצליח להתנקות באופן מיידי מכלי הדם הקטנים בעוד שבכלי הדם המורחבים היתה זרימת דם מהירה יותר. הממצאים מצביעים על כך שגם כאשר אין שום סימן של מחלת לב כלילית בקרב משתמשי קוקאין, קיים נזק בכלי דם שעלול לגרום לתסמינים כגון כאבים בחזה וקוצר נשימה.

ההפרעות בזרימת הדם היו משמעותיות בהשוואה לנבדקים שאינם משתמשי קוקאין וחלקם עם בעיות סוכרת, לחץ דם גבוה והיסטוריה של מחלת לב כלילית במשפחה.

יש כמה עדויות לכך שקוקאין עצמו יכול לעורר היווצרות קרישי דם ועשוי לתרום לטרשת עורקים ומחלת לב כלילית, אוכלוסיית חולים זו אמנם קטנה, אך שימוש בקוקאין הופך נפוץ יותר ויותר. ומשום שמדובר באוכלוסייה עם סיכון גבוה לסיבוכי לב, רצוי שיפנו לרופא לצורך טיפולי לב מונעים כגון אספירין ותרופות להורדת כולסטרול.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
לא נוגע
לא נוגע
4 בינואר 2015 12:42

תפסיקו להריח את זה אז לא יקרה כלום ללב שלכם