חמישה סימנים לכך שהגיע הזמן לגמילה מאלכוהול

1. העתיד נראה חסר תקווה.
הערכה עצמית נמוכה היא חלק מאוד אמיתי של כל התמכרות. וכן, חוסר התקווה מזין את מעגל הקסמים. ואז אתה שותה כדי להרגיש טוב יותר, אבל אתה מרגיש רע כי אתה משתמש שוב. אז אתה שותה קצת יותר כדי להקהות את הכאב ואז אתה שונא את עצמך על כך שנכנעת לפיתוי שוב.
המעגל המחזורי הזה לא הולך להפסיק עד שההלקאה העצמית נעלמת. כאשר אתה נתפס במערבולת של התמכרות, זה סימן ברור לכך שאתה זקוק לעזרה כדי לעצור אותה.

2. אתה לא יכול לדמיין יום בלי לשתות.
יום יבש הוא הסיוט הגרוע ביותר שלך, המשקה הוא החומר של החלומות שלך. היית רוצה להיות חופשי מאלכוהול ולו ליום אחד בלבד, אבל אינך מסוגל להתמודד אפילו עם יום נקי אחד.
אתה שותה כשאתה מתעורר בבוקר. אחר כך קוקטייל או כוס יין עם ארוחת הצהריים. אולי כמה כוסיות אחרי ארוחת ערב כדי לא להיות עצבני בבית.
בסופו של יום, אתה שיכור יותר מכפי שתוכל להבין ובכל זאת הדחף להמשיך עדיין שם. אתה אלכוהוליסט ואתה זקוק לעזרה.

3. כולם מתרחקים ממך
קשה לצפות בחבר או בן משפחה שמשמיד את עצמו. ואם החברים שלך נראים מרוחקים, זה כנראה כי הם זהירים. חבר טוב ואמיתי אולי יאפשר לך בהתחלה, אבל בסופו של דבר הוא ינסה לעצור אותך. אך בשלב מסויים כולם יתרחקו. שים לב לסימנים הבאים:
אף אחד כבר לא משתגע לצאת לבילוי איתך. האירועים המשפחתיים מצטמצמים או שהפסיקו להגיש אלכוהול ליד השולחן. החברים שלך אומרים לך שהם לא אוהבים להיות בסביבתך כשאתה שותה.
כאשר מישהו שאתה אוהב נמצא בעיצומה של התמכרות, מגיע הרגע שבו אתה לוקח צעד אחורה ונותן לו להתמודד עם החיים שלו. זה נקרא להרפות, ואם החברים שלך עשו צעד לאחור, זה כנראה סימן שאתה צריך גמילה.

4. המשפחה שלך בצרות
כנראה כבר עשית אחד או יותר מהדברים האלה: מכרת חפצים יקרים מהבית. דפקת את הרכב מספר פעמים. הסתבכת בקטטות. נתפסת מקלל ומגדף אנשים ברחוב או בטלפון. צועק או מכה את ילדיך. גונב מהארנק של אשתך (או בעלך). הפסקת לקבל הזמנות לחתונות ואפילו ללוויות.
אתה יכול להבין למה מכור יכול להיות לא פחות מקללה למשפחה. אפילו ביחס האוהב ביותר בסופו של דבר יהיו סדקים ויש לשים גבול כדי להגן על המשפחה. אם אתה מוצא את עצמך באופן עקבי בצד הלא נכון של הגבול, זה סימן שאתה צריך לפנות לטיפול בהתמכרות שלך.

5. הזכרון בוגד בך
מחביא בקבוקים בכל מיני מקומות מוזרים ושוכח היכן. מוצא עצמך במקומות שאינך זוכר איך הגעת לשם. מתעורר במיטה של זרים. אתה מאבד את הזמן, יש לך חורים שחורים בזכרון. אינך מתמצא במקום ובזמן.

כל האמור מתייחס לגברים כאל נשים. אם חווית אחד או יותר מהסימנים האלה, את/ה צריך/ה לחפש תכנית גמילה. זה נשמע מפחיד אבל זו הדרך היחידה להחזיר אותך למסלול חיים תקין.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments