פוסט טראומה והפרעות אכילה הולכות יד ביד אצל נשים.

נשים הסובלות מהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) הן בסיכון כפול מנשים ללא הפרעה, להפוך למכורות ולפתח הפרעות אכילה, כך עולה ממחקר חדש.

תוצאות המחקר לא אומרות כי PTSD בהכרח גורם להתמכרות לאוכל או להיפך, אבל בהחלט עשויות לעזור להסביר את הקשר בין המצב הנפשי הנגרם כתוצאה מאירועים טראומתיים להשמנה והפרעות אכילה.
בנוסף לבעיות פסיכולוגיות אחרות, PTSD קשור גם להשמנה ובעיות אחרות הקשורות להשמנה, כמו מחלות לב ותסמונת מטבולית. עם זאת, היחס ביניהם אינו מובן עד סופו עדיין.

אנשים מביאים את ההיסטוריה שלהם בכל הקשור להתנהגויות מתמכרות ובטח להרגלי האכילה שלהם.

מחקרים שנעשו לאורך השנים מצאו כי נשים שדיווחו על התעללות בילדות נוטות יותר לחוות התמכרות בכלל ולאוכל בפרט מאוחר יותר בחייהן. השימוש באוכל להתמודדות עם לחץ פסיכולוגי עשוי לעזור להסביר את הקשר בין PTSD והשמנה.

מחקרים מצביעים על כך שסוכר ושומן עשויים להיות ממכרים אבל הממצאים שנויים במחלוקת. לאיזה סוגים של מזון קשה לך להתנגד והאם חווית אי פעם סימפטומים של גמילה?
קראו עוד…

צוות המחקר השתמש בנתונים על כ-50000 נשים שנשאלו על אירועים פוסט טראומתיים בחייהן ועל התמכרות והפרעות אכילה.
ארבע מכל חמש משתתפות דיווחו על איזושהי חשיפה לאירוע טראומטי בחייהן. כשני שלישים מהנשים דיווחו על סימפטום אחד לפחות שמלווה אותן כל החיים וכשמונה אחוז שלא דיווחו על סימפטום ברור עמדו בקריטריונים של התמכרות לאוכל.

בכל מקרה, ברור כי משקלם של אנשים הוא לא תמיד רק סימפטום של כוח רצון, מטבוליזם או חינוך, והקשר בין הפרעות אכילה והשמנה לגורמים פסיכולוגיים הוכח כבר מזמן.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments