פרוטות מההפרטה

במהלך חודש דצמבר תסגר אישפוזית חיפה. אפשר לראות בזה את תחילת פריחתם המחודשת של המרכזים הפרטיים שעניינם המרכזי אינו הטיפול אלא להיות עסק רווחי.
מטבע הדברים כל עסק פרטי לא יסתפק בכך שיהיה מאוזן, רווח היא לא מילה גסה כשמדובר בעסקים.
מה שמפריע לי הוא שמחמת נסיוני יש לי מושג כלשהו על איך נראים פני הדברים במרכזי גמילה פרטיים. כי ברגע שהמדינה מפריטה את מוסדות הרווחה שלה אנחנו יודעים בבטחון כי זה הולך לקטסטרופה.
אי אפשר לעסוק בבריאותם ורווחתם של אנשים מתוך כוונת רווח מהסיבה הפשוטה שזו הופכת לרווחתם של העשירים. מה יעשו אלה שאין בידם לשלם 4000 או יותר שקלים לחודש אישפוז?.

בשלב זה תופעל האישפוזית ממקום אחר במרכז הארץ, זאת אולי לא בעיה כי ארצנו עדיין קטנטונת אבל צריך להזכיר כי אישפוזית באר שבע כבר אינה קיימת מזמן ואת מרכז היום בדימונה סגרו לא מכבר. הכל נמצא במרכז הארץ. המרכז הוא בדרך כלל היכן שנמצא הכסף.

אם כוונת המדינה לשלם עבור כל מטופל שיכנס למרכז מוכר ומאושר, אזי צריך יהיה להקים מנגנון פיקוח רציני. מנגנון כזה במציאות הפוליטית שלנו יעסיק מהר מאד את "אנשי שלומנו" חברי מרכז ומקורבים של, אשר מן הסתם ינפחו את המנגון שיטכל להכיל את עצמם בלבד. מה מה שיקרה מהר מאד הוא שוב קיצוץ בתקציבים המיועדים לרווחתם של אלה שהמנגנון אמור לפקח על הטיפול בהם. נשמע מסובך? – זאת המציאות שלנו.

בנוסף לכל זה, המדינה מוכרת גם את תחנות הסמים שלה הנקראות "מרכזי תחזוקה" ועניינם הוא אספקת מתדון לאלה שהמוסדות הטיפוליים הרימו ידיים מלטפל בהם והם בבחינת תפוח אדמה לוהט שצריך להעיף אותו לידיים אחרות ומהר.
אין לי מושג איפה הרשות למלחמה בסמים בכל העניין הזה, מה שבטוח הוא שאינני שומע את קולם.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
kethy argaman
17 בינואר 2007 21:29

בעצם, אם נסתכל טוב על הכתבות הקודמות שלך (נרקומן עם ביטוח, וחנוך לנוער ע"פ דרכו…), מה הפלא בעצם?
השרלטנות והבורות, ונוסיף לכל זה את הפוליטיקה רק מצליחות שוב לטאטא את ה"בעיה" מתחת לשטיח, פעם אחר פעם. חבל לי על אותם אילו, שקצרה ידם משגת, ושכנראה גם לא יהיה להם מענה..עצוב..