גז הצחוק שמחייך כל הדרך למעלה

סקר חדש מגלה כי תחמוצת חנקן, או בשמה הידוע גז הצחוק, מתקדמת בסולם עד המקום השביעי ברשימת סמי הפנאי הפופולריים ביותר בעולם.
גז בשאיפה מתוך בלון. מקור תמונה The Independent

באופן לא מפתיע, מריחואנה הוא הסם הפופולרי ביותר כיום בעולם, אחריו האקסטזי (MDMA). כל זאת על פי סקר הרגלי שימוש בסמים שנתי שנערך בבריטניה. יחד עם זאת, הפתעת הסקר היא חשיפת השימוש ההולך וגובר בגז תחמוצת חנקן, הידוע כגז הצחוק. שכעת מדורג כשביעי בסולם הפופולריות בין משתמשי הסמים.

הממצאים התבססו על הרגלי השימוש של 100,000 אנשים מ-50 מדינות. בנוסף לאיסוף מידע, יוצרי הסקר מדווחים למשתמשי הסמים על החומרים עצמם בדרך שאמורה ליידע אותם על הסכנות ובכך לצמצם משמעותית את הנזקים הקשורים לשימוש בסמים.

הגז בשאיפה ידוע בשימוש אצל רופאי שיניים על מנת להפחית חרדה בטיפול. הוא מיצור במיכלי מתכת (בלון גז קטן). בעבר היה פופולרי כסם מסיבות. השימוש בו הוא בעזרת מילוי בלון גומי ושאיפה מתוכו. שאיפת הגז גורמת לחוויה דיסוציאטיבית קצרה אבל מאוד אינטנסיבית. השימוש בו עשוי להיות מסוכן כאשר אינו מבוקר וידוע כי משתמשים לקו בנזק עצבי לאחר שימוש כזה.

רוב האנשים שמשתמשים בגז צחוק, לא משתמשים בו לעתים קרובות ורק כ -3% מהמשתמשים הכבדים דיווחו שחוו השפעות בריאותיות שליליות. כך על פי הסקר.

למרות עליית הפופולריות של גז הצחוק, המריחואנה עדיין צועדת בראש בהפרש ניכר, עם 55% מהמשתמשים.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments