פבלו אסקובר נרקו-טרוריסט

מיתוסים ועובדות בסדרה חדשה בת 10 פרקים שהופקה על ידי נטפליקס ועוסקת בדמותו של ברון הסמים הקולומביאני פבלו אסקובר.

arrowעשרים ושתיים שנה מאז נורה ונהרג פבלו אסקובר, ברון הסמים הקולומביאני בעיר מדיין, הסיפור שלו מעולם לא היה פופולרי יותר. החודש תעלה בנטפליקס סדרת טלוויזיה חדשה בת 10 פרקים שעוסקת בעלייתו ונפילתו של אסקובר.

הסדרה בשם נרקוס (Narcos), מתארת את סיפור חייו של הנרקו-טרוריסט הראשון בהיסטוריה. האיש שבשיא כוחו שלט על יותר מ-75% מהסחר בקוקאין בכל אמריקה. צבר הון שמוערך בכ-300 מיליארד דולר והופיע ברשימת עשירי העולם של המגזין פורבס.

במשך שנים רבות הצליח אסקובר למקם עצמו כמעין רובין הוד של עניי העיר מדיין. האיש הקים עבורם בתי ספר, מתקני ספורט והקים קרנות סיוע לאנשים במצוקה. מעמדו היה כה רם עד כי לא ניתן היה להושיבו בבית סוהר. גם בתקופה הקצרה שבה "הסכים להיות" בבית הסוהר, זה היה בתנאים של מלון 5 כוכבים.

הוא הרג (עם פטור מעונש). הפציץ את עיר הבירה בוגוטה, התנקש בחיי מועמדים לנשיאות, חטף, עינה ורצח עורכי דין, עיתונאים ושרי ממשלה. בשנת 1989 הוא פוצץ מטוס של חברת אוויאקאנה איירליינס באוויר, בניסיון כושל להרוג את המועמד לנשיאות סזאר טרוחיו, בפעולה זו נהרגו 110 איש שהיו על הטיסה.

לדמותו של אסקובר יש משיכה אפלה. בעיר מדיין מקיימים סיורים לתיירים במחוזות ומקומות הבילוי שלו. בנוסף הופקה, טלנובלה קולומביאנית ב-2012 אודות חייו של אסקובר, סרט שמשך רייטינג ענק, אבל ספג ביקורת על צמצום הקורבנות של קרטל הסמים, הגלוריפיקציה וסילוף ההיסטוריה.

הקרטלים הרצחניים של מקסיקו בשנים האחרונות בנויות על המודל שיצר אסקובר ויוצרים בעיה שהממשלות המקסיקניות אינן יודעות להתמודד איתה. שוק הקוקאין באמריקה הצפונים הוא הגדול בעולם, וככזה הוא מהווה את מוקד המשיכה לקרטלי הסמים שיודעים לענות על צרכי השוק בהתמדה.

בשנים האחרונות כבר איננו רואים סרטים כמו "פני צלקת", מן הסתם קשה להראות סוחרי סמים כדמויות הרואיות. אך עד היום אנחנו מצטטים אמרות פנינה מפיו של טוני מונטנה. אבל לא הוא ולא אסקובר הן דמויות שנרצה לחקות. בארבעים השנים מאז הוכרזה המלחמה העולמית בסמים, הביקוש לא רק שאינו קטן, אלא גדל בהתמדה. המלחמה, כמו במלחמה, רק הוסיפה ראשים למפלצת וככל שנוריד ראש אחד יקומו שניים במקומו.

מומלץ לצפיה לכל מי שיש גישה לאתר נטפליקס, או שנחכה שתגיע מתורגמת לטלוויזיה שלנו. בינתיים יש לנו כאן קדימון קצר.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
8 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
דוד אוחנה (הגדול)
24 בינואר 2016 0:17

"קיצר פבלו אסקובר "בחור טוב" חח"!!

דוד אוחנה (הגדול)
24 בינואר 2016 0:14

"פבלו אסקובר היה בעייתי מאוד לפי הסיפורים כן אבל אני יכל לראות בו גם כחבר סבבה"!!

יוסי
יוסי
27 בספטמבר 2015 3:24

יש את הסדרה מתורגמת כבר

מישהו
מישהו
16 בספטמבר 2015 11:36

בינתיים כנראה רק באינטרנט באתר נטפליקס, אולי יקנו אותו מהכבלים להקרנה בארץ

megdalor
15 בספטמבר 2015 15:31

כמו כל סדרות נטפליקס גם זאות היא סדרה מצויינת. בשנה הבאה גם נקבל עונה שניה. למי שעדיין לא השתכנעה מוזמן לקרוא את הביקורת שלנו לסדרה כאן – http://www.megdalor.com/2015/09/narcos-season-1-review.html

אנונימי
אנונימי
16 בספטמבר 2015 0:47
Reply to  megdalor

איפה תשודר הסדרה בייס או בהוט?

megdalor
20 בספטמבר 2015 9:01
Reply to  אנונימי

עדיין אי אפשר לדעת כי אף אחד מהגופים הגדולים בארץ עדיין לא רכש אותה לשידור. זה בגלל שלפני כמה שבועות נטפליקס בדקה את האפשרות להכנס לפעילות בארץ. לא ידוע מה קורה עם זה כיום.

megdalor
megdalor
14 ביוני 2017 16:24
Reply to  אנונימי

לא יודע אם זה עדיין רלוונטי אבל בגלל שנטפליקס נכנסה לארץ אז את הסדרה ניתן לראות בנטפליקס ישראל.