מפסיקים לממן סמים

רשויות הרווחה והרשות למלחמה בסמים הגיעו סוף סוף למסקנה המתבקשת והחליטו להפסיק את קצבת הבטחת הכנסה ונכות לנרקומנים שאינם במסגרת טיפול כלשהי. ראו כתבה בהארץ.
עד היום כל נרקומן המצהיר על עצמו ככזה בביטוח לאומי, מקבל דמי הבטחת הכנסה בכל 28 לחודש וידוע לכל כי כסף זה משמש לרכישת סמים. בכל סוף חודש גודשים הנרקומנים את תחנות הסמים וזה הפך ממש ליום "חג" . הקצבה מספיקה אמנם ליום או יומיים של שימוש עד כלות וזהו, אבל החגיגה הזו של מימון רכישת סמים לנרקומנים חייבת היתה להפסק מתישהו.
יש גם דיבורים על להכריח – לגמול בכפיה על ידי חקיקה, דבר שנראה לא נכון אבל נקווה שלא יגזימו, היוזמה נכונה וברוכה, רק לא להסחף בבקשה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
10 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
גם כן חברה של...
גם כן חברה של...
5 בינואר 2010 22:00

אני האמת מסכימה איתך, זה פשוט לא ייאמן, יש כאן כל כך הרבה דברים שצריך להילחם בשבילם, אבל אנחנו חיים במדינה קפיטליסטית ארורה שתמיד דורכים על החלשים.
על מי הם נפלו עכשיו… על הנרקומנים, כאילו שזה יעזור, מה שזה יגרום זה שהם פשוט יאלצו עוד כמה ימים בחודש למצוא לעצמם דרך להשיג מנה… וזאת לא תהיה דרך חוקית, מדינה של דבילים!
גמילה בכפייה לא תעזור בשיט, הבנאדם צריך להגיע למצב שהוא מבין שהוא לא רוצה את סגנון החיים הזה יותר, ושהוא מוכן להתמודד עם העולם, זה הכל.

חבר של
חבר של
10 בפברואר 2009 0:47

כדאי מאוד לחסל את בעיית הסמים בכל מחיר , אם למישהו חשוב מי חיי בקרבו , בארצנו , אם חשוב שיהיה קצת יותר טוב פה , או לפחות שלא יהיה יותר גרוע … יש צורך למגר את בעיית הסמים בארץ -וזה לא פחות חשוב ממלחמה באויבים שלנו מחוץ לגבולות או קרוב לגבול , האוייב הזה בתוך מדינתנו ארצנו ולא רחוק מאוד לא רחוק מדלת ביתנו- אוייב זה גם פתוח לכל אחד מאיתנו כמטרה . יש להילחם בסמים מלחמה קשה וכואבת לעוסקים בנושא במיוחד בסחר ובהפצה בכל רמה של סחר מלמעלה עד ללמטה . מלחמת חורמה לנגע הסמים. מי שבעד לקדם… קרא עוד »

מ
מ
27 בספטמבר 2008 9:16

לדעתי יש לחייב בחוק יתכן ואולי לשים גבולות של גיל , אני בעד חוק כי הורים לילדים בהתמכרות עם ידיים קשורות לעזור להם , כמתבגר שם עלינו פס, לא רוצה, הורה אחראי לא טומן ראשו בחול ורואה מה הילד שלו עושה , וההורים בלופ ללא פתרון, חברתי פנתה לראשויות לבית משפט שיכריחו את הבן בן ה 18 ללכת לגמילה והשופט שואל לדעת המכור, והסיפור ממשיך , וההורים וכל בני הבית סובלים וכוארבים , ההורים הראשונים שיחלו מרוב דאגה

מכור נקי
מכור נקי
13 בספטמבר 2008 19:37

שלום:מצער מאוד שאנשי הרשויות לאחר מס שנים לא מבוטל עדין לא הבינו מהיא מחלת ההתמכרות ולכל מי שחלק מהחיים שלהם ישנו מכור אז מה שנותרזה הרבה תפילות עונשים למיניהם ושפיטה כפי שקראתי באחת התגובות לא יובילו אלה להחמרת המצב.

אורית
אורית
10 בספטמבר 2008 21:14

יש מכורים שלדעתי גמילה בכפיה כן תעזור למנוע מהם לקבל ב28 כסף מבטוח לאומ

רפאל
רפאל
27 באפריל 2008 19:14

חייבים להתחיל לשנות.עד עכשיו נהגנו בצורה זו שמממנת סמים הגיע הזמן להפסיק לדבר ולשנות גישה את תשלום ה28 להשקיע בשיקום.

ניטשה
2 באוקטובר 2007 20:51

יושב לו חיים מסינג וחושב…….
איך אצדיק את משכורתי היום?!
ובקופסא שמתחת לשיערו הצבוע שחור, עולה רעיון.
מיד אחריו קופצים על העגלה חבורת הטפילים.

נרקומן לא יפסיק את השימוש בסם בכוח, אלא רק אם ירצה בכך בעצמו.
החלטה כזאת תביא להגברת הפשע, במיוחד נזקי רכוש. צפו עלייה תלולה בפריצות לדירות, מכוניות וכד'.

נעמה
4 באוקטובר 2007 20:49

אבל לדעתי עדיף כך, שילכו לתוכנית טיפולית,ליחידה, לגמילה, או לקהילה!

מכורה נקיה
6 באוקטובר 2007 20:49

איפוא נשמע דבר כזה גמילה בכח? הייתי מכורה 30 שנה ועד שלא החלטתי מרצוני אף אחד לא יכל לעזור עם כל הכוונות הטובות של משפחתי,חברי וכל הרשויות למינהן. קצבה ב28 לחודש מספיקה ליומיים או שלושה ואז? נרקומן שצורך סמים לא מחכה לתאריך מסויים בשבילו כל יום זה ה-28 לחודש. ומה עם מכורים שבתאריך זה כן קונים אוכל או טיטולים לתינוק אז למנוע את זה ממנו? נו באמת מסינג תפעיל את הראש וחפש לך חלופה אחרת מתוך נסיון(כי לא כל החיים קיבלתי קצבה) זה ממש לא יעבוד.החיים של הרבה מכורים ובני משפחת יהפוך לגיהנום אמיתי אם ילקח מהם הסכום המגוחך החודשי… קרא עוד »

חברה של מכור
8 בדצמבר 2007 13:00

לפי דעתי אני חושבת שצריך ואפילו חיב לעשות דבר כזה עם המשפחות של חלק מהמכורים לא עוזרת להם אז שהמדינה תעזור אף אחד לא נולד נרקומן הכל מתחיל בבית ילד נולד דף חלק ואיך שחינכו אותו וגידלו אותו זה מה שבא לביטוי אחרי כמה שנים ולפעמים הורים לא מבינים את זה והם מרימים ידיים ואז מצב המכור נהיה יותר קשה ולפני שכופים על מכורים אישפוז אולי שיתחילו לעשות משהו עם אלה שמוכרים ?שמשטרת ישראל תעזוב כבר תבני 15 שמעשנים באנגים בגנים ותלך שם לתחנה המרכזית הישנה ותעצור אחת ולתמיד את כל הסוחרים האלה אני מאמינה שברגע שלא יהיה מי שיספק… קרא עוד »