גמילה אינסטנט

ראיתי הערב איטם של חדשות ערוץ 10 העוסק שוב (איך לא?) בטיפול גמילה מסמים שעושה ד"ר אנדרה ויסמן בשיטה של ניקוי הגוף בתוך כמה שעות כשהמטופל נמצא בהרדמה מלאה.
הטיפול הזה קיים בווריאציות שונות כבר שנים לא מעטות ומעניין איך מצליחים להמציא אותו מחדש מעת לעת והכל פרסום שנועד לצרכי קידום מכירות ולא יותר.
הטיפול אכן נותן מענה ל"קריז" "המשבר" או תסמונת הגמילה אבל בהחלט שאינו נותן פתרון מוחלט לבעיית ההתמכרות. צריך לשים דגש על ההבדל בין גמילה לטיפול ארוך טווח שנותן מענה לבעיית ההתמכרות.
לפני שאתם רצים ושמים את מיטב כספכם (משהו בסביבות 15000 ש"ח), כדאי לקחת בחשבון עוד משהו שאולי לא כולם מודעים לו.
אם מישהו מבטיח לכם כי הטיפול יפתור את הבעיה הרי שהוא משקר במצח נחושה. במקרה הטוב, המטופל יקבל כדורים להמשך טיפול שתפקידם הוא לחסום את קולטני האופיאטים במערכת העצבים המרכזית. זה עובד כל עוד המטופל נוטל את התרופה וגם זה עם הסתייגות.
תכליתם של הכדורים הוא לגרום לכך שגם אם המטופל מחליט להשתמש בסם, הוא לא ירגיש את השפעתו וזה נכון כל עוד הוא אכן נוטל את הכדורים. מיד כשיפסיק את נטילת הכדורים, הגוף חוזר למצב שבו הסם משפיע כאילו כלום לא קרה.
נוסף על כך, יאמרו לכם כי הטיפול כולל התייחסות לכמיהה אל הסם וגם זה לא נכון. מנסיון, רוב המכורים מפתחים את הכמיהה אל הסם מסיבות נפשיות וידוע כבר כי הסיבות לשימוש בסמים הם לעולם רגשיות וללא טיפול יסודי ושינוי דרך חיים, הסיכוי לבלום את ההתמכרות שואף לאפס. תשאלו כל מכור שקיבל על עצמו את האחריות לשאת בתוצאות התמכרותו ולעשות כל שנדרש על מנת לא לחזור לשימוש בסמים ותקבלו את התשובה לעיל.

אני מביא כאן ציטוט מדבריו של ד"ר אלי לוונטל מתוך פרוטוקול ישיבת וועדת הכנסת למאבק בסמים:

יש בעיה עם ההבטחה שאדם יכול בזבנג וגמרנו להשתחרר מבעית ההתמכרות שלו. גם המכון הלאומי האמריקאי באופן מוצהר וברור במדיניות שלו אומר שטיפול בנפגע סמים צריך להרכיב את סך כל מרכיבי הבעיה, לתת פתרון גם לצד הביולוגי שהוא מאוד משמעותי, אבל בטח גם לצד הפסיכו-סוציאלי, כדי שאדם לא יחזור לשימוש בסמים.
פתרונות שבאים ואומרים נגמל וגמרנו, כבר נוסו הרבה מאוד פעמים, כולם בלי הצלחה. כי לאורך זמן בני אדם חוזרים להשתמש בגלל סיבות שונות. עובדתית, זה המצב. ככל שהטיפול הוא יותר משמעותי ויותר ארוך טווח, ומקיף יותר חלקים של הבעיה, הסיכויים שאנשים יישארו אחרי הטיפול הזה נקיים לאורך זמן, הם יותר גבוהים.

איכשהו מישהו כבר הצליח לדחוף את הטיפול הזה לוועדה למאבק בנגע הסמים, מדהים איך מצליחים לדחוף תכניות מסוג זה לוועדות הכנסת ולקבל דחיפה עסקית במסווה של טיפול ורווחת המכורים.
ושלא יעבדו עליכם.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
11 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
ורד
ורד
30 באוקטובר 2017 1:25

תתביישו לכם
הדר הציל את חייו של בני, וסירב לקחת כסף הוא ראה את מצבו הנוראי ואת מצבנו הנואש.
הוא שילם את הוצאות הטיפול שכרוך בצוות רפואי ובחדר בבית חולים ציבורי.
בני מגיע לבקר אותו לעיתים רק בכדי לדבר איתו ולהביא לו חיבוק

דוד
דוד
14 ביולי 2015 10:36

מי יכול לשלם .30.000 שח…אתם נורמלים.?
הטיפול הזה כול כך יקר שעדיף להמשיך להיות מכור. לפחות המדינה מממנת את הטיפולים..וגם זה מיועד רק לעשירים .זה לא לנרקומנים….

יסמין
יסמין
6 בפברואר 2012 16:26

לכל המגיבים שלום רב,

אני כותבת כתבה על שיטת הטיפול של ד"ר וייסמן והייתי שמחה לשוחח עמכם על הנושא בין אם עברתם את הטיפול בהצלחה ובין אם אתם טוענים כי השיטה אינה עובדת.
אשמח שתצרו עמי קשר בהקדם: jasminevik@hotmail.com
תודה רבה

מישהי
מישהי
5 בינואר 2010 21:54

ממה הוא נפטר? אני חושבת על הנושא ברצינות, לתת אותו לבן זוגי, הוא עצמו חושב שזה יכול לעזור לו, השאלה היא, מה, האם דר וייסמן שהוא מנתח וכו' לא אמור לדעת לפחות כמויות מסוימות של תרופות כדי לא לגרום לנזק לאדם? אני יודעת שבן זוגי ניסה המון גמילות ושום דבר לא עזר, הוא היה בכמה וכמה אישפוזיות, טופל בסובוטקס, ניסה בבית, היה בכלא, חטף את המכה וזה לא עזר, אח שלו נפטר ממנת יתר, כלום לא עוזר, אז איך אפשר לדעת? לי זה נשמע מאוד הגיוני מה שהוא אומר, אבל לך לדעת.ֿ מצד לכל אדם יש את הרגישות שלו, לך… קרא עוד »

בנימין
בנימין
7 בפברואר 2018 17:48
Reply to  מישהי

כנסי אליי עברתי טיפולאצל וייסמן

יגאל
יגאל
12 בדצמבר 2009 14:04

זה טיפול זה עבודה בעניים חבל על הכסף שלכם ואני רוצה לציין שחבר שלי ישראל חזן יום אחרי הזריקה נפטר ובמהלך אותו היום שרצינו לקחת אותו לבית חולים שהרגיש על הפנים כל שיחה התשובה היתה זה התופעות של הטיפול אין מה לדאוג לא צריך לקחת אותו לבית חולים ןאנחנו מכים על זה חטא עד היום אם לא היינו שומעים לו היום הוא חי אז בבקשה היזהרו זה לא עוזר בגמילה וגם מסוכן

יענקלה
יענקלה
28 במאי 2009 20:14

צריכים חוק שימנע מאנשים כדר ויסמן לפרסם שקרים או חצאיי אמת
ישנם מכורים או משפחות של מכורים שאין להם מודעות לבעיה ויעשו הכול במצבים מסוימים לעזור למכור לצאת מהסבל שבהתמכרות לסם והדר מנצל את אותם מסכנים שסובלים למען בצע כסף כדאי שהדר הניכבד יעבור טיפול גמילה מהתמכרות לכסף

אחד שראה הכל
אחד שראה הכל
11 באוגוסט 2007 21:24

איגור אתה אולי הדוגמה האחרונה שדר' ויסמן יכול להשתמש בה. והיחיד אינו מעיד על הכלל. לכן גם אם אתה אדם אמיתי ולא פרסומת מטעם… הרי שמנסיונם של הרוב המכריע "שיטתו" היא שרלטנית ומעידה על חוסר הבנה מוחלט של בעיית ההתמכרות.

רמי
רמי
11 באפריל 2007 21:24

זו דיעה המבוססת על נסיונם של אנשים. כמי שעובד בתחום השיקום אני רואה את אלה שמגיעים לטיפול אחרי אין ספור נפילות וכאלה שעברו את טיפולו של ד"ר ויסמן יותר מפעם אחת.

איגור
איגור
11 באפריל 2007 21:24

שזה ממש ממש מעצבן אותי משכתוב פה אני עברתי תטיפול חביבי ואני נקי כבר שנתיים אז תפסיק לבלבל תשכל עברתי איזה 10 גמילות והייתי חוזר להשתמש על היום הראשון שהייתי בחוץ אם לא הייתי בואח קודם והבן אדם הציל לי תחיים רק שתדע!!!

איתן
איתן
17 בינואר 2007 21:23

מידי שלוש שנים, בהסתמכו על הזיכרון הקצר והחלש של עם ישראל יוצא דר' ויסמן עם הבשורה: "עם ישראל, יש לי פתרון עבורכם, אני המושיע…."
כמו בכל סיבוב, יש כמה פראיירים שנופלים בפח ומעבירים לכיסו של הדר' המכובד סכומים מכובדים.
אולי הגיע הזמן למצוא תרופה שתסייע לגמילתו של הדר' הבלתי נלאה מהצורך להוליך שולל את האומללים המחפשים קנה רצוץ להאחז בו