המוח שמאחורי אתר דרך משי הולך לכלא

חבר מושבעים אמר את דברו, המסכה הוסרה ורוס אולבריכט הורשע כמוח שמאחורי אימפריית הסמים באינטרנט, המכונה "רוברטס, הפיראט האימתני".

השבוע, פחות מחודש לאחר שהחל משפטו במנהטן ניו יורק, הורשע אולבריכט בן ה-30, בכל שבע סעיפי האישום נגדו, בין היתר, סחר בסמים, הלבנת הון וסחר בנשק. אישומים השמורים בדרך כלל למאפיה ומנהיגי קרטלי הסמים.
חבר המושבעים נדרש ל- 3.5 שעות כדי לחזור עם פסק הדין. על פי סעיפי האישום, אולבריכט ניצב לפני מינימום של 30 שנות מאסר ואולי אף מאסר עולם. לאחר ההרשעה הודיע צוות הפרקליטים שלו כי יערער על ההחלטה להרשיעו והעלו טענות כנגד ההליך כולו כולל מחאה על התנהגות השופט בעת המשפט.

כשהוקרא פסק הדין, אולבריכט הביט קדימה בחיוך, אמו טלטלה את ראשה בחוסר אמון ואביו אחז ברקותיו.
"זה לא הסוף," צעקה אמו של אולבריכט בעת שהובל אל מחוץ לאולם בית המשפט. "רוס הוא גיבור" צעק תומך אחר.

רוס אולבריכט
רוס אולבריכט

מהראיות שעלו בדיוני קדם המשפט עולה כי אולבריכט הריץ את אתר דרך המשי, בשווי שוק של מיליארדי דולרים תחת שם הפסבדון "הפיראט האימתני רוברטס".
אנשי ה- FBI עצרו את אולבריכט בספריה הציבורית בסן פרנסיסקו באגף הספרות הבדיונית בחודש אוקטובר 2013. בעת מעצרו, אצבעותיו היו פשוטו כמשמעו, על המקלדת של המחשב הנייד שלו, כשהוא מחובר לאתר עם חשבון המנהל של דרך המשי. בכונן הקשיח של המחשב הנייד שנתפס, מצאו חוקרים יומן לוג של האתר ואלפי עמודים של יומני צ'אט פרטיים שתעדו את השנים של תכנונו ויצירתו. ראיות אלה קיבלו חיזוק בדמות עדות של חברו של אולבריכט מהמכללה שהעיד במשפט כי אולבריכט התוודה באזניו על יצירת דרך המשי. נוסף על כך, נמצאו פתקים מקומטים בפח האשפה בחדר השינה שלו עם קודי כניסה של דרך המשי.
בנוסף לכל אלה, אותרו בארנק הביטקוין במחשב הנייד שלו 13,400,000 דולר. שהועברו לשם משרתי דרך המשי באיסלנד ופנסילבניה.

צוות ההגנה של אולבריכט הודה במשפט שאולבריכט יצר את אתר דרך המשי. אבל עורכי הדין שלו טענו שזה היה רק "ניסוי כלכלי". ובעצם ירד ממנו לאחר שאחרים נכנסו לאתר והפכו אותו לאימפריית סמים. וכי ה"פיראט האימתני רוברטס" האמיתי הוא אדם אחר אשר הפעיל את האתר תוך שהוא טופל את האשמה על אולבריכט.
הפיראט האמיתי עדיין חופשי, אמר למושבעים ג'ושוע דרטל עורך הדין של אולבריכט בנאום הפתיחה.

התאוריה הדרמטית הזו מעולם לא גובתה עם הסבר אמין של הראיות המרשיעות. ההגנה טענה כי המחשב הנייד של אולבריכט נפרץ וקבצים מפלילים הוזנו לתוכו. תיאוריית הקונספירציה הפרועה הזו לא עשתה רושם מיוחד על המושבעים.

למרות התוצאה העגומה מבחינתו של אולבריכט, צוות ההגנה שלו נראה לכל אורך המשפט כמניח יסודות לערעור. עורך דינו קרא לביטול המשפט לא פחות מחמש פעמים ונדחה על ידי השופט בכל פעם. מחאותיו של עורך הדין החלו בשלב הקדם משפטי כדי למנוע מהתביעה להביא חלק גדול מהראיות ההמבוססות על מה שהוא מכנה כ"גרזן בלתי חוקי".
חוקרי ה- FBI עדיין מנסים לאתר את המחשב ששימש כשרת לאתר דרך המשי למרות שידוע כי נעשה בו שימוש דרך הדפדפן האנונימי Tor. לאולבריכט קמו מעריצים ותומכים אשר מפגינים כנגד העמדתו לדין וטוענים כי מדובר בחופש המידע באינטרנט.

אבל אולבריכט ייזכר לא רק בגלל הרשעתו, אלא בעיקר משום היזמות בעידן חדש של שוק שחור מקוון. אתרי הרשת האפלה המובילים של היום כמו Agora ו-Evolution המציעים יותר סמים משדרך המשי אי פעם הציע. אלא שאלה מתחפרים במעמקי אפלת הרשת ומאריכים ימים. ברור כי יורשיו של הפיראט האימתני רוברטס הסיקו מסקנות לאור העדויות שעלו במשפט ועתה יקשה על החוקרים להגיע אליהם.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
ציון
ציון
16 במרץ 2015 18:04

ככה זה עם סוחרי סמים אתה תופס אחד באים שנים אחרים