הסכנה שבמריחואנה סינטטית

מהי בעצם מריחואנה סינטטית והאם הסוטול הזה שווה את הסיכונים?

מריחואנה סינתטית היא הגרסה הזולה של הקנביס הטבעי. מה שהיא באמת זה תרסיס כימי חזק ולא ידוע ולעתים קרובות כרוך בתופעות לוואי קשות.
רוב התרכובות הסינטטיות הנמצאות בשוק הסמים כיום, מקורן בסין. התרכובות האלה מגיעים ליצרן הסם בצורת אבקה כימית בדרך כלל. תכולת התרכובות הן תערובות של תרופות שונות המשמשות למשככי כאבים בחולי סרטן ותרכובות כימיות המשמשות בתעשיית הדשנים.
יצרן הסם מקבל את האבקה וממוסס אותה באצטון כדי לייצר תמיסה נוזלית. תמיסה זו תרוסס בהמשך על עלי צמח כלשהו. נמצאו אריזות סם שבהם החומרים רוססו על עלי סלוויה וסוגי קקטוס שכנראה גם להם יש השפעה הלוצינוגנית משל עצמם. כאשר עלי הצמח הספוג בתמיסה מתייבשים, הם מוכנים לאריזה ומשם למשתמש. רוב התרכובות והתערובות שמוכנות מהן אינן תמיד ידועות ומעולם לא נוסו על בני אדם או בעלי חיים, כך שלא מדובר על משהו מדעי ובטוח. השם הפסבדו מדעי של תרכובות אלה הוא K2.

כל יצרן מכין אריזות מודפסות יפה ונותן להם שמות מושכים. את חלקם אנו מכירים "נייס גיא" מבסוטון" ועוד כיד הדמיון. לעיתים התגובה הכימית ביחד עם התרכובת הטבעית של הצמח המרוסס עשויים להניב תוצאות בלתי צפויות ולא אחידות. דבר זה הופך את השימוש בהם להימור מסוכן.

נייס גאי (לא בחור נחמד)
נייס גאי (לא בחור נחמד)

חלק מהתרכובות בשוק הסמים עשויות להיות בעלות השפעה חלשה, מה שעשוי להגדיל את המינונים וכאשר נתקלים בחומר חזק יותר הפגיעה עשויה להיות קשה. אין כל רמז באריזות החומר לחוזקו. אין בקרת איכות והמשתמשים הם הנסיינים של היצרן. הגיל הממוצע של משתמשי הסמים הסינטטיים נע בין 25 ל-35 ונראה כי קהל היעד שלהם שונה מאלה הנוהגים לעשן מריחואנה טבעית.

הסיכונים הבריאותיים של מריחואנה סינתטית הם רבים. השפעות מתועדות של מריחואנה סינתטית כוללים: מוות, עלייה בקצב הלב ובלחץ הדם, התכווצויות שרירים, התקפים ואפיזודות פסיכוטיות, פאראנויה, התקפי לב, שבץ ונזק לכליות.
בדרך כלל ניכרת גם ירידה במשקל היות ובניגוד למריחואנה הטבעית אשר מעוררת תיאבון, התחליף הסינטטי גורם לירידה דרמטית בתיאבון. משתמשים שאושפזו, סבלו לעיתים מהזיות שנמשכו אפילו עד שבועיים.

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים שקית של "נייס גיא" תדעו לכם שהוא בכלל לא נחמד.

עוד באותו נושא: סמים סינטטיים, מגיפה עולמית.   |     הברחת סמים מסין לישראל

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments