חוקים וענישה לא מפחיתים שימוש בסמים

מחקר בריטי חדש קובע כי חוקים וענישה אינם מפחיתים את השימוש בסמים.

אין ראיות לכך שאכיפה קשוחה של חוקי הסמים ברמת המשתמש מובילה להפחתת השימוש בסמים,      זאת על פי מחקר שהוזמן על ידי ממשלת בריטניה.

בחינת חוקי הסמים הבינלאומיים, הוא מסמך של משרד הפנים הבריטי המביא לסיום 40 שנה של    רטוריקה פוליטית רשמית הגורסת כי רק עונשים חמורים יוכלו להתמודד עם בעית הסמים, המחקר    מתייחס לסמים כגון: הרואין, קוקאין או חשיש.

עונש לא ירתיע אותו – צילום אילוסטרציה

חתומים על המסמך, המזכירה הקונסרבטיבית של בית הנבחרים, תרזה מאי, ונורמן בייקר שהוא שר  בכיר מטעם המפלגה הליברלית. המסמך יפורסם לצד דו"ח מומחה רשמי והוא קורא לפיקוח הדוק יותר על המכירה והסחר בסמים חוקיים (תרופות מרשם – ר.ש).

ציטוט דבריו של בייקר:

להכניס אנשים לבתי סוהר ולהדביק להם תווית פלילית לא יפסיקו את השימוש בסמים. ב-40 השנים האחרונות התבססנו על ההנחה העצלנית בעיתונות הימנית שעל פיה עונשים חמורים יותר יפחיתו את השימוש בסמים, אך אין לכך ראיות. אדרבא, הראיות מוכיחות את ההיפך הגמור.

הדו"ח מתעד בפירוט את הצלחות הגישה של אי ההפללה כפי שזה נעשה בפורטוגל ומראה ירידה בשימוש במגוון סוגי סמים לצד מקרי איידס הקשורים לסמים.

כאמור, הפיקוח ההדוק על "הסמים החוקיים" אמור להתמודד עם סמים פסיכואקטיביים סינטטים ותחליפי תרופות הנמכרות באופן חופשי בחנויות. אך תרופות גנריות המיועדות לחקות את השפעת הסמים השונים ישארו חוקיות. כל מוצר רפואי או תחליף יכנס לתקופת המתנה של 12 חודשים עד לבדיקתו ואישורו. מוצרי אלכוהול, טבק, תה וקפה לא ייחשבו על פי החוק המוצע.

כמובן שבלי פוליטיקה אי אפשר, פרסום הדו"ח עוכב במשך חודשים בתהליך המשא ומתן האינסופי בין שתי מפלגות הקואליציה שעברו על כל פרט בדו"ח.
כרגע נראה כי את הניסויים ברגולציה המשפטית יערכו אחרי שיבחנו את השפעת חוקי התרת הסמים שנעשו במדינות וושינגטון וקולורדו בארה"ב ובאורוגוואי.

דובר משרד פנים הבריטי אמר בתגובה לדו"ח:

"לממשלה הזו אין כל כוונה לאפשר מדיניות של אי הפללה על שימוש בסמים. המדיניות שלנו עובדת ויש מגמת ירידה ארוכת טווח בשימוש לרעה בסמים בבריטניה.
זה נכון שאנחנו מסתכלים על מדיניות סמים במדינות אחרות והדו"ח האמור מביא גישות שונות."

מוקדם יותר השנה סגן ראש הממשלה, ניק קלג, התחייב לבטל עונשי מאסר על החזקת סמים לשימוש עצמי – כולל סמים כהרואין וקוקאין. נכון לעכשיו זה לא נעשה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments