שישה אחוז מאוכלוסיית העולם מכורים לאינטרנט

מחקר מגלה כי ככל שאיכות החיים נמוכה יותר, רמת ההתמכרות גבוהה יותר.

כ -420 מיליון בני אדם, או 6% מאוכלוסיית העולם, מכורים לאינטרנט. כך עולים ממחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת הונג קונג.

עבודת המחקר שפורסמה בחודש שעבר בכתב עת הסייבר-פסיכולוגיה, ההתנהגות והרשת חברתית, בדקה נתונים של יותר מ 89,000 אנשים ב -31 מדינות בנוגע לשכיחות ההתמכרות לאינטרנט. ההתמכרות הוגדרה כחוסר יכולת לשלוט בשימוש באינטרנט, וההשפעה השלילית שיש לזה על יחסים בין-אישיים ובריאות פיזית.

התמכרות לאינטרנט הייתה שכיחה יותר במדינות או אזורים שבהם איכות החיים נחשבה לירודה. מקומות שבהם התוצר המקומי הגולמי נמוך בנוסף לגורמים סביבתיים כגון זיהום אוויר ותנועה כבדה.
השכיחות הגבוהה ביותר הייתה במזרח התיכון עם שיעור התמכרות לאינטרנט 10.9%, ואילו הנתונים הנמוכים ביותר היו באירופה הצפונית והמערבית עם 2.6%.

עולה בבירור כי שכיחות התמכרות לאינטרנט עולה ככל שקיים חוסר שביעות רצון מהחיים באופן כללי. מסקנה נוספת היא כי אנשים משתמשים באינטרנט וברשתות החברתיות כמנגנון התמודדות או בריחה מהלחץ של העולם האמיתי.

בעידן הסייבר הנוכחי, אנשים עשויים לשקוע לתוך העולם הווירטואלי של האינטרנט, כי ככל שהגבולות הווירטואליים והעולם האמיתי מיטשטשים, המוטיבציה להמשיך ולהשתמש באינטרנט וברשתות החברתיות עולה.

מי צריך חברים כשיש פייסבוק?. הנוער של היום נפגשים בפייסבוק ומנהלים דרך הרשת את חייהם החברתיים. כשהם כבר נפגשים פנים אל פנים, מסתבר שאין להם דרך לתקשר בצורה כזאת. מה עושים?, משתכרים, מתמסטלים והעולם שוב נראה ורוד דרך עיניים אדומות.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments