האם נשים צופות בפורנו? – 50 גוונים של כן

תרגום למאמר שפורסם ב-Addiction.com - סקוט בראסארט הוא סופר שכבר פרסם לא מעט ספרים וכיום הוא כותב כפרילאנסר בנושאי התמכרות ובריאות הנפש.

היו ימים בהם פורנוגרפיה נצרכה בעיקר על ידי גברים. למעשה, הכמות הקטנה יחסית של פורנוגרפיה שהיתה קיימת, פנתה באופן כמעט בלעדי לקהל גברי.
פלייבוי לא פרסם מאמרים המיועדים לנשים ולא הרבה נשים כתבו מכתבים שהתחילו ב"פנטהאוז היקר". ואף אחד מאותם המגזינים לא פרסם תמונות של גברים בעירום. גם המגזין פלייגרל, שלכאורה כוון אל הנשים, שירת בעיקר גברים הומוסקסואלים אשר באותה העת לא היו להם הרבה אפשרויות פורנוגרפיות אחרות.

אז מה בכל זאת היה שם בשביל נשים? ובכן, היה להן את מאהבה של ליידי צ'טרלי, רומן של ד.ה. לורנס שפורסם לראשונה באיטליה בשנת 1928. רומן שהיה ידוע לשמצה בשל תיאורה של מערכת יחסים פיזית ורגשית בין אשה ממעמד גבוה ואיש מעמד הפועלים (דבר שהיה טאבו באותם ימים). שלא לדבר על התיאורים המפורשים של יחסי מין. למעשה, הסיבה שהספר פורסם במקור באיטליה הייתה כדי לא להפר את חוקי התועבה באנגליה. המהדורה הלא מצונזרת לא פורסמה באנגליה עד 1960!.

בעקבות הליידי צ'טרלי, ועם הסדקים הראשונים בחומת הפוריטניות של המאה העשרים, קיבלו הנשים מגוון של רומנים למשרתות (בעיקר רומנים רומנטיים וספרות מצויירת), שבהם סצנות הסקס הושחרו לבל תצפנה ר"ל בתמונות המתארות מגע מיני ללא פילטרים.

נשים מעוניינות יותר ביחסים ארוטיים מאשר בחלקי גוף. וזה המקום שרוב הגברים הולכים אליו.

כך במשך תקופה ארוכה מאוד לא הייתה כמעט ארוטיקה מינית שנועדה לקהל נשי. גברים קיבלו סקס הארדקור ונשים קיבלו רומנים רומנטיים. עם זאת, במהלך העשורים האחרונים נוצרה מגמת שינוי, אמנם עדיין לא משמעותית. תעשיית הפורנו גילתה את "הבעיה הדמוגרפית" והיא יוצרת עכשיו פורנוגרפיה לנשים בהצלחה לא מבוטלת. הדוגמא הבולטת ביותר לכך היא "חמישים גוונים של אפור" הספר והסרט. הספרים נמכרו ביותר מ -100 מיליון עותקים ברחבי העולם, והסרט, למרות ביקורות רעות מאוד, גרף יותר מ -80 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו. תאמינו או לא, גם מפיקי הפורנו הגברי מקנאים במספרים האלה.

האם נשים צורכות פורנו? חמישים גוונים של כן אומרים שאכן. ומי שלא שמע על הספר או הסרט, כנראה בילה את התקופה האחרונה תחת איזה סלע.

"חמישים גוונים של אפור" הוא סיפורו של תעשיין מיליארדר, כריסטיאן גריי (Grey=אפור). ובת חסותו העכברית והנאיבית, חובבת ספרות מין, אנסטסיה סטיל. בעיקרו של דבר, זה סוג של "מאהבה של ליידי צ'טרלי" רק בהיפוך תפקידים. ובתוספת שוטים ואזיקים ותיאורים ארוכים יותר והרבה יותר גרפיים של סקס. המפתיע הוא בכך שהרבה יותר נשים מגברים אהבו את הספר.

מסתבר אם כן כי פורנו מיועד לנשים גם אם מעורבת בו החפצה של נשים ונצלנות נטולת רגש. אך מה ש "חמישים גוונים" עושה, הוא שימת דגש על הקשר הרגשי יותר מאשר על האקט המיני עצמו.
מתגובות על הספר (באתרים כמו אמאזון) אלה שנכתבו על ידי נשים, נראית התעניינות רבה במעבר של כריסטיאן מילדות והורים חסרי רגש לבגרותו כמאהב נלהב בעל מרתף תענוגות. מה שמדגים כיצד נשים מגיבות לפורנוגרפיה.

כמה נשים צורכות פורנו? למען האמת קשה לדעת בוודאות. ככל שקשה לערוך מחקרים על שימוש בפורנו, ללא ספק המחקר הטוב ביותר נעשה על ידי אוגי אוגאס וסיי גדאם. והתוצאות תועדו בספרם "מיליארד מחשבות מושחתות". הם בדקו 400 מיליון תוצאות חיפוש באינטרנט בשנים 2009 ו-2010 כדי לראות מה אנשים חיפשו באינטרנט ומצאו כי 13% מכלל הבקשות היו קשורות לפורנו. לאחר שהתוצאות פולחו על פי זכר ונקבה, הם הגיעו למסקנה כי באינטרנט, גברים מעדיפים תמונות ונשים מעדיפות סיפורים. באופן כללי, גברים התייחסו לאובייקט ונשים ליחסים אינטימיים בעלי אופי מיני.
באופן לא מפתיע, הממצאים שלהם משקפים מחקרים קודמים. מחקר אחד כזה, שנערך בשנת 2000 מצא כי נשים נוטות להעדיף פעילויות כגון חדרי צ'אט, בעוד גברים נוטים להעדיף פעילות מינית טהורה כגון צפייה ואוננות.

למרות הכל, ישנן נשים לא מעטות שמוצאות את עצמן צופות ונהנות מפורנוגרפיה קשה באותה צורה כמו גברים. למעשה, המחקר מראה כי 6% מכלל הנשים אומרות שהסיבה מספר אחת שלהן לגלישה באינטרנט היא לצפות בפורנוגרפיה קשה. וחלקן אמרו באופן ברור כי כשהן צופות בפורנו, הן מתעניינות בסקס גרידא, אוננות ואורגזמה ולא במערכות יחסים. לראיה הם מביאים את הציטוט הבא:

יש המון נשים שם בחוץ, ואני ביניהן, שמראה של גבר מעורר אותן מינית ויש לנו כמה מאפיינים מיניים ורגשיים שתואמים יותר דפוס גברי טיפוסי.

מעניין כי בקרב גולשי סקס ורומנטיקה באינטרנט, נשים הן בסבירות גבוהה בהרבה מאשר גברים להתקדם מסקס וירטואלי לשותפים מיניים ורומנטיים בחיים אמיתיים. זה היה נכון לכ -80% מהנשים, אך רק 30% מהגברים. נראה שרוב הנשים הגולשות באינטרנט מחפשות סוג מסוים של חיבור לעולם האמיתי, בעוד שהגברים בדרך כלל גולשים באינטרנט לחוויה מינית טהורה.

אם ניקח את נתוני המחקר ביחד עם נתוני המכירות של "חמישים גוונים", נמצא כי נשים אכן צורכות ונהנות מפורנוגרפיה. גם אם לרוב היא מקבלת צורה שונה על פי הדפוס הגברי.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments