השפעת המריחואנה על הנהיגה

לאור זאת שקמפיין המריחואנה תופס תאוצה וביטול החוק האוסר את השימוש במספר מדינות. עולה השאלה, איך נוכל לפקח על נהגים מסטולים בכביש?


arrowמחקר חדש
שנערך באוניברסיטת הלאומית באיווה ארה"ב, בסימולטור נהיגה מתקדם, מצא כי נהגים שהשתמשו באלכוהול ומריחואנה ביחד, נטו לזגזג על הכביש הוירטואלי יותר מאשר נהגים שהשתמשו במריחואנה או אלכוהול בנפרד.
הנהיגה תחת השפעת מריחואנה היתה ברמה טובה מאשר תחת השפעת אלכוהול. עם זאת, הקוקטייל של אלכוהול ומריחואנה לא הכפיל (בניגוד לצפוי) את הירידה בכושר הנהיגה.

התוצאות הללו אמורות לעזור בחקיקה עתידית בארה"ב ובעוד מדינות השוקלות לבטל את החוק האוסר על השימוש. מריחואנה חוקית כיום בארבע מדינות, והמריחואנה הרפואית חוקית ב-23 מדינות.

מומחים אומרים כי ניטור של נהגים תחת השפעת מריחואנה היא כמעט בלתי אפשרית.
את רמות האלכוהול בדם ניתן לבדוק בקלות. מכיוון שאלכוהול מתנדף דרך הריאות, ניתן בבדיקת משאף לראות את רמת האלכוהול. לעומת זאת, את המריחואנה לא ניתן (כיום) לראות בבדיקת נשיפה ובדיקות שתן רק מעידות על שימוש במריחואנה בטווח של עד-3 שבועות, כך שלא ניתן לוודא אם הנהג נמצא תחת השפעה בזמן אמת. עם זאת, המחקר גילה כי ניתוח הנוזלים בפיו של הנהג יכול לזהות את השימוש האחרון במריחואנה אך אינו מדד אמין לירידת כושר הנהיגה.

על כל תרופה המשפיעה על ערנות המשתמש, מופיעה אזהרה לנוהג ברכב. אז אולי על שקיק הגראס  שמחייכת אליך בסופרמרקט יכתב;

אזהרה לנוהג ברכב, השימוש בעשב הזה עשוי לגרום לך להגיע למקום שלא התכוונת אליו מלכתחילה!

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
21 באוגוסט 2015 7:18

אבל לא בהכרח למקום לא טוב.
ובשימוש עם אלכוהול, יצטרפו לזגזוג הכללי של הנהגים.