החטאים הקטנים שלנו

גאווה – הרגשה לא מציאותית של החשיבות העצמית שלנו.

תאווה – לרצות משהו מבלי לעשות כלום בשביל זה.

כעס – הרגשה אלימה, נקמנות בעקבות חוסר הנאה.

חמדנות – תשוקה אובססיבית לכל דבר שזז על שתיים.

רעבתנות – עודף תשוקה לכל דבר, חוסר סיפוק תמידי.

צרות עין – חוסר אהבה וקבלת עצמנו, למה לאחר יש משהו ?שלנו אין, מדוע אחרים נראים טוב מאתנו.

עצלנות – ההרגל לא לעשות את מה שאנו צריכים לעשות.

הכחשה – להעמיד פנים שמשהו איננו קיים כאשר הוא נמצא ממש מול עינינו.

דוגמאות למנגנון ההכחשה: כשאנו כועסים אנו נוטים להתנהג כאילו שאנו לא כועסים. מוכנים לראות את הבעיה אך לא את רצינות הבעיה. רואים את הבעיה אך לא מוכנים לקחת אחריות עליה. משתמשים בתירוצים, הצדקות והסברים אחרים כדי לשכנע את עצמנו בחוסר פעולה או כהסבר בדיעבד לפעולה לא נכונה. משנים את הנושא כדי לא להתמודד עם הנושא וכועסים כאשר מתייחסים אלינו כמתחמקים מהנושא.

עוד אפשרויות לפגמי אופי: קנאה, פחד מכשלון, ריצוי, חשש מביקורת, תחושת קורבן ,תגובות יתר לשינויים, נטיה להתבודדות, חוסר אסרטיביות, מושלמים מדי, רציניים מדי, רגשי אשם על שאנו עומדים על מה שמגיע לנו, חושבים שאי אפשר בלעדינו, מתעלמים מן הצרכים שלנו, קפדנות יתר, חוסר סבלנות, חוסר אמון, הפחד מדחיה, מניפולציות אינסופיות, לא מוצאים הנאה משום דבר לאורך זמן, קשוחים מדי, לא מקבלים את עצמנו, מנסים להציל אחרים כדי לברוח מעצמנו, דואגים מדי, עסוקים בהשוואות, מגיבים מיד במקום לחשוב, מרגישים שונים, מובסים, גאווה מזוייפת.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
נועם
נועם
22 באוגוסט 2008 12:36

ראשית מה שיש לי להגיד על האמור לעיל שהכל נכון במאה אחוז.אני בן 23 ומשתמש בסמים רבים חלקם קשים פרט להרואין.מה שנכתב לעיל כל כך נכון ואילו התכונות של מכור ונרקומן.