סטרואידים ותוספי מזון בחדר הכושר

אנשים המשתמשים בסטרואידים אנבוליים כדי להגדיל את נפח השרירים או לשם שיפור ביצועים ספורטיביים, סביר מאד שייתקלו בבעיות זיכרון, זאת על פי מחקר חדש.

arrowשלושים ושמונה אחוז מקרב מתאמני חדרי הכושר המקצועיים, כגון מפתחי גוף ומרימי משקולות, משתמשים בסטרואידים. ד"ר טום הפרנאן מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת נורת'מבריה בניו-קאסל אנגליה, בחן אם השימוש ארוך הטווח של מינונים גבוהים של סטרואידים אנבוליים בהקשר ספורטיבי עשוי להשפיע על זיכרון יומיומי.

הוא ערך מחקר ב-100 גברים בגילים 18-30 שהיו משתמשי חדר כושר רגילים, כאשר מחצית מהקבוצה השתמשה בסטרואידים והמחצית האחרת לא.

מהם סטרואידים?

סטרואידים אנאבוליים משמשים לבוני גוף (body builders) וספורטאים כזרז חיצוני המאפשר לשרירים שלהם להתפתח. אבל האם ידעת שסטרואידים עלולים לבלום צמיחה, סרטן הכבד ובין היתר לכווץ את האשכים שלך? וזה רק בתור התחלה.
לקרוא עוד »

התוצאות, שפורסמו בכתב העת Open Psychiatry Journal, הראו כי אצל אלה שהשתמשו בסטרואידים נרשמה ירידה משמעותית בתפקודי הזיכרון לעומת אלה שלא השתמשו.
אצל המשתמשים בסטרואידים נתגלו 39% יותר שכחה במונחים של זיכרון פוטנציאלי (התהליך לזכור לעשות משהו שתכננת לעשות בעתיד), כגון לזכור לשלם חשבונות או ליטול תרופות בזמן.

נרשמו גם 28% יותר שכחה לגבי זכרונות עבר (זכרון רטרוספקטיבי), והבדל של 32% בתפקוד הביצועי הנפשי בהשוואה למי שאינם משתמשים. תפקוד נפשי ביצועי הוא מונח המתאר את מספר התהליכים הקוגניטיביים הנוגעים לתשומת לב, לתאום מידע ולתכנון וביצוע משימות.

השימוש "הלא רפואי" בסטרואידים אנבוליים מוכר כבר משנות ה-60 של המאה שעברה, כאשר ספורטאים ומפתחי גוף השתמשו בהם כדי לשפר ביצועים ולקדם את הקריירה הספורטיבית שלהם. במהלך שנות השבעים השימוש בסטרואידים בספורט נאסר, אך מיליוני אנשים בעולם המשיכו בשימוש בסטרואידים בהקשר ספורטיבי, שהפך להיות נפוץ בחוגי ספורט הפנאי הלא-תחרותי.

בעניין אחר באותו הנושא. לספורטאי הפנאי ושוחרי חדרי הכושר, מוצעים היום תוספי מזון, משקאות חלבונים וכו' האמורים לשפר ולזרז את צמיחת השרירים ושרפת שומנים. אך שומר נפשו ירחק.
למי שעדיין לא ראה את התכנית "עושות חשבון" בערוץ 10, הנה הזדמנות נוספת ללמוד ולהזהר.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments