מריחואנה סינטטית – מוצר קטלני

הסמים המכונים "תבלין" (Spice) המתקראים בשפה המקצועית K2, עושים שמות בכל רחבי אמריקה, שבה הסוטול הקטלני שולח אנשים אל מותם.

arrowאם לא שמעת עדיין על K2, תחשיב את עצמך כבר מזל. כנראה שהבעיה רחוקה ממך. הסם מורכב מתערובת של עשבי תיבול שונים המרוססים בקנבינואידים סינטטיים שמעולם לא נבדקו על בני אדם. ההזיות של נוטלי הסם שלחו בארה"ב יותר מ-5,000 בני אדם לטיפול במרכזי ניטור רעלים בגוף רק השנה.

המריחואנה הסינתטית עשויה מצמחים יבשים (כמו אורגנו או בזיליקום) מרוססים או טבולים עם מגוון רחב של כימיקלים שכאשר מעשנים אותם הם נקלטים באותו אזור במוח (ואיברים אחרים) בדומה לפעולת המריחואנה.

למרות השם "מריחואנה סינטטית", אין מדובר במריחואנה כלל. השם עשוי להטעות. מבחינה קלינית, משתמשי K2 פשוט לא נראים כמו אלה שמעשנים מריחואנה, משתמשי המריחואנה הם בדרך כלל אינטראקטיביים, רכים, מצחיקים ורגועים, בעוד משתמשי החומר הסינטטי נראים כועסים, אגרסיביים, הוזים, מיוזעים ועצבניים.

השימוש בסמים אלה מרקיע שחקים מאז 2011, התוצאות הן סצנות מחרידות של התקפים פסיכוטיים, התאבדות ורצח.
משטרת ניו יורק מנסה להלחם בסם שכבר עושה סיבוב באוכלוסיית ההומלסים של ניו יורק.
הכינוי שניתן לסוגי סמים אלה הוא Legal High (סוטול חוקי) מכיוון שהחומרים המרוססים על הצמחים משנים את הרכבם חדשות לבקרים וקשה מאד לעלות על ההרכב המדוייק ולהוציאו מהחוק. עם קנבינואידים חדשים שמפותחים מדי יום, הבעיה של K2 הופכת למטרה נעה לאוכפי החוק.

הסם נמכר בתחנות דלק וחנויות לצרכי עישון בסכום של כ-5 דולר לשקית. K2 ארוז עם כיתוב כגון: "חומרים טבעיים" ו-"לא למאכל אדם". האזהרה השקופה נועדה לעמוד בדרישות החוק, בדיוק כמו האזהרות המופיעות על גבי חפיסות הסיגריות. ברור לגמרי כי המשתמשים מתעלמים מאזהרות אלה.
בתגובה לשימוש המוגבר, מנהל אכיפת הסמים הציב חמישה סוגים של קנבינואידים ברשימה האסורה. אבל מי שצורך כל סוג אחר מאשר חמשת הרשומים, מבחינה טכנית צורך חומר חוקי.

מחקר של האקדמיה לפסיכולוגית ההתמכרות משנת 2013, טבע את המונח Spiceophrenia (על משקל "סכיזופרניה") כדי לתאר את הסוטול הזה.
תופעות הלוואי כוללות הזיות פרנואידיות, פעימות לב מואצת, מחשבות לא מאורגנות, פסיכוזות, התנהגות תוקפנית, מחשבות אובדניות וקטטוניה.

בשבוע אחד בשנת 2014, אושפזו בטקסס כ-120 איש שלקחו מנת יתר מהסם. התפרצות דומה התרחשה בלואיזיאנה, שבה בית חולים בבאטון רוז' ראה יותר מ-110 מקרים בחודש אחד.
בשנה שעברה, בחור בשם קונור אקהארט, בן-19 מקליפורניה שמת לאחר שימוש בודד של K2 ששלח אותו לתרדמת לפני שמת. ולאחרונה בניו יורק שני צעירים מסטולים שקפצו ממזח בווסט וילג' וטבעו.

קונור אקהארדט על מיטת חוליו – מתוך דף הפייסבוק

כדי להגביר את המודעות על הסכנות של הסמים, הוריו של אקהרט יצאו בקמפיין מדיה חברתי, כולל פרסום תמונות שלו מחוסר הכרה במיטת בית החולים. "זה הבן שלנו, קונור ריד אקהארט. הוא עשה את הבחירה הקטלנית להשתמש במוצר שנקרא K2, או תבלין, והוא מת מוות מוחי ", נכתב בדף הפייסבוק. "זה לא משחק, זה אמיתי לחלוטין, אנא עזור לנו להילחם את מלחמתו".

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
27 בספטמבר 2015 6:46

לסמים, קלים כקשים, יש תוצאות קשות.