רשות בקרת הסמים הבינלאומית של האו"ם נגד הלגליזציה של מריחואנה בארה"ב ובאורוגוואי

הדו"ח של INCB מציין כי ארה"ב ואורוגוואי מפרות את אמנות הסמים ומזהיר מפני עלייה עצומה בניצול לרעה של ריטלין לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.
חנות לממכר מוצרי קנביס בקולורדו ארה"ב.

arrowהאו"ם חידש אזהרותיו לאורוגוואי והמדינות של וושינגטון וקולורדו בארה"ב, כי מדיניות הלגליזציה של הקנביס אינה מתיישרת לפי ההסכמים הבינלאומיים.
הדו"ח השנתי של (International Narcotics Control Board), האחראית על הפיקוח של אמנות סמים, ממליץ לשלוח צוות בדיקה לאורוגוואי, שהפכה למדינה הראשונה להכשיר את הייצור, ההפצה, המכירה והצריכה של קנביס למטרות שימוש שאינו רפואי.

מומחי הסמים של האו"ם ממשיכים במקביל את הדיאלוג שלהם עם הממשל האמריקאי על המכירה המסחרית וההפצה של מריחואנה במדינות וושינגטון וקולורדו.
החזקה ועיבוד של מוצרי קנביס הינם חוקיים במדינות אלה, וגם במדינות אורגון ואלסקה אישרו יוזמות להכשיר את הסחר בקנביס שלא למטרות רפואיות. ברור כי האו"ם מפעיל לחץ על הממשל האמריקאי כדי להבטיח שהמריחואנה תשאר בלתי חוקית ברמה הפדרלית.

ממשלת ארה"ב פרסמה הנחיות חדשות לבנקים לעניין מתן שירותים לעסקים הקשורים למריחואנה וכל פרקליטי המחוזות כבר קיבלו הנחיות לחקור ולהעמיד לדין על עבירות הקשורות לקנביס בכל המדינות.

ב-INCB אומרים כי הם מודעים לכך שממשלת ארצות הברית מתכוונת לפקח על ההשפעה שיש למעמד החוקי של המריחואנה על בריאות הציבור. ומזכירים לממשל אובמה כי הענקת המעמד החוקי בקולורדו ובוושינגטון, מצביעה על כך שמדינות אלה לא עמדו בהסכמים.

לוקן נאידו, נשיא INCB, אמר כי ההגבלה של שימוש בסמים נרקוטיים וחומרים פסיכוטרופיים למטרות רפואיות ומדעיות הייתה אחד מעקרונות היסוד שבבסיס מסגרת בקרת הסמים הבינלאומית. "חובה משפטית זו היא מוחלטת ואינה מותירה מקום לפרשנות".

הדו"ח השנתי של INCB מתאר עלייה דרמטית בסוגי החומרים הסינטטים פסיכואקטיבים שזוהו. המספר עלה מ-348 ל-388 בשנה האחרונה, עלייה של יותר מ-11%. כ-100 מדינות פועלות כיום כנגד מה שנקרא “legal highs" (התאור הכי קרוב שניתן למצוא הוא "סמי פיצוציות"). האו"ם מקדם בברכה את הפעולות שנוקטת סין, הנחשבת לאחד המקורות העיקריים, שמטילה איסורים על חומרים סינטטים המחקים את ההשפעות של סמים מסורתים כגון חשיש ואקסטזי.

בדו"ח מצויינת עלייה של 66% בצריכה העולמית של הממריץ מתילפנידאט המוכר יותר בשם ריטלין, המשמש בעיקר לטיפול בהפרעת היפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז אצל בני נוער ומבוגרים צעירים. וכן את חוסר הגישה שיש ליותר מ-5 מליארד אנשים בעולם, לתרופות המכילות קודאין ומורפין, מה שאומר כי ל-75% מאוכלוסיית העולם אין יכולת ראויה לטפל בכאב.

מקור The Guardian

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments