סוחרי הסמים שהכרנו עוזבים את השכונה

סוחרי הסמים הופכים מעברייני רחוב לגיקים, זאת לאור המסחר שמתנהל יותר ויותר ברשת האינטרנט, כך עולה מדוח של סוכנות הסמים האירופית. מדווח עיתון הגארדיין הבריטי.

arrowמחקר שנעשה על ידי המרכז האירופי לפיקוח על סמים והתמכרות  (EMCDDA),  מעלה כי שווקים מקוונים כגון דרך המשי ז"ל, מספקים סביבה בטוחה עבור משתמשים וסוחרים סמים לא חוקיים.

מנגנוני משוב דומים לאלה שמציעים אתרים כ-Ebay או Aliexpress, מאפשרים ללקוחות לדרג  את רמת השרות והאמינות של הסוחרים וכך בעצם מאלצים אותם לתת דין וחשבון על השירות שהם מספקים. גישה מסחרית זו, שהיא כבר זמן רב חלק בלתי נפרד של הכלכלה השחורה, מבטלת את הסיכון לאלימות,  ומייצרת סוחרים שצריכים לפתח כישורי שירות לקוחות טובים ושכנוע על ידי מילים ולא בעזרת מוניטין קשוח.

מה שמשך את תשומת הלב הציבורית לתופעת הסחר הלא חוקי באינטרנט, היה עלייתו ונפילתו של דרך המשי, אשר נפתח בשנת 2011 ופעל עד שנסגר על ידי ה-FBI בשנת 2013.

דרך המשי ויורשיו המכונים "שווקי-קריפטו" או "רשת אפלה", מצליחים בעזרת ארבע טכנולוגיות: המטבע הווירטואלי ביטקוין ופרוטוקול אינטרנט מוצפן כמו Tor, המאפשרים אנונימיות גמורה. ופקדון כספי (Escrow) ומערכת משוב שמוסיפים אמינות לעסקאות. המוצרים לרוב נשלחים באמצעות הדואר, דבר שמבטל מפגשים אישיים בין סוחרים ולקוחותיהם.

בעידן שבו ניתן לרכוש כל דבר בלתי חוקי בדרך אמינה וכמעט בטוחה לגמרי, הסחר נמצא במגמת עליה מתמדת ועשוי לשנות את שוק הסמים והתרופות.  לא ניתן להלחם בתופעה זו בדרך המוכרת וכנראה ש"ככל שיענוהו כן ירבה ויפרוץ".  הביקוש לסמים תמיד ישאר וכל עוד זה המצב, תמיד תמצא הדרך לספק את הביקוש.

הסמים המשווקים ברשת האפלה, נוטים להיות באיכות גבוהה מאלה הנמכרים ברחוב והדור הבא של סוחרי הסמים במרחב הוירטואלי עשוי להשתמש בטכנולוגיית Peer to Peer, דבר שיקשה עוד יותר על איתור העסקאות.

זה לא יהיה הימור גדול מדי להניח כי הסמים ששלחו את מושית פישר לאישפוז במצב קשה ועוד שניים אחרים במהלך השבועיים האחרונים, הגיעו בדרך זו אל הסוחר שמהל אותם כדי לתת להם את "הטוויסט" הרצוי.

רוב סמי המועדונים והפיצוציות מגיעים כחומרי גלם לידיהם של סוחרים שמפעילים מעבדות מאולתרות, שבהם מערבבים את החומרים ומשנים את ההרכבים שלהם כך שיהיה קשה יותר לעקוב אחריהם.

אחרי יותר מ-40 שנה של מלחמה בסמים, הולך ומתברר כי לפנינו אחת משתי האפשרויות. או שאנחנו נלחמים את המלחמה הלא נכונה, או שבידינו כלי הנשק הלא נכונים.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
3 Comments
החדש יותר
הישן יותר
Inline Feedbacks
View all comments
dave
dave
13 ביוני 2016 7:56

העולם מתקדם מתפתח וככה הצוות גדלות ומתעצמות מתלאות טעם וריח

דייב
דייב
13 ביוני 2016 7:54

זה ממש לא דרך המשי זו הדרך לגיהנום

גנב
גנב
14 בפברואר 2016 7:17

כמה שקרים ממציאים גנבים רק כדי שיחשבו שאחרים גונבים