פייסבוק מתנפלת על מפרסמי המריחואנה וסוגרת עשרות חשבונות משתמשים

אתר הרשת החברתית מצביע על הפרה של אמות המידה המקובלות על ידי דפים שעבורם המדיה החברתית חיונית ביותר להפצת הדיון החברתי ציבורי בעניין הקנביס.

facebook-748885_640

arrowפייסבוק השיקה קמפיין אגרסיבי לאחרונה בכל הקשור לעסקי הקנביס, כשהיא מוחקת או משעה עשרות חשבונות הקשורים לקידום או מכירת מריחואנה. עד עתה פעלו רוב החשבונות הללו במשך שנים ללא הפרעה. כעת לדעת פייסבוק, הם מפרים כלל חברתי בכך שאינם מפרסמים כי מדובר בחומר פוגע או מסוכן. כתבה שפורסמה במגזין הגארדיין הבריטי.

"ניסיתי להיכנס לאינסטגראם, וקיבלתי הודעה כי הפרתי את מדיניות הרשת, ללא הסבר על מהות ההפרה". כך לדברי מנכ"ל סופרמרקט גדול בדנבר קולורדו שמוכר גם מריחואנה (חוקי לגמרי בקולורדו). "מאז אני כותב להם כל יום ומסביר שאינני עושה שום דבר לא חוקי, בבקשה להחזיר את חשבוני".

בחמש השנים האחרונות, המדיה החברתית הפכה חיונית לגופים המקדמים את הלגליזציה של מריחואנה וככלי פרסום לתעשייה עצמה. חברות סטארט-אפ בתחום גידול ושיווק מריחואנה השתמשו ברשת כדי לגייס את תמיכתם של חובבי העשב. כך שסגירת החשבונות הופכת למכשול משמעותי עבורם.

הרשת החברתית הפכה להיות המשאב העיקרי עבור צרכני מריחואנה, מחפשי מידע על שינויי חוק או מחקרים רפואיים חדשים. מדובר בסוג פוסטים עם המעורבות הגבוהה ביותר בפייסבוק.

אוליביה מניקס, ממייסדי סוכנות שיווק הקנביס Cannabrand, אומרת כי לפני כשנתיים מצאה דרך להפעיל מודעות באנר עבור עסקי המריחואנה בפייסבוק על ידי הימנעות ממילים כמו "מריחואנה, או עשב" בתיוג התמונות של המוצר, לפני שפייסבוק חסמה את יכולתה להפעיל מודעות פרסום. עכשיו, היא אמרה, בנוסף לחסימת הדפים הקשורים למריחואנה, "הם התחילו למחוק את הפרופילים של האנשים המנהלים את הדפים האלה". היא הוסיפה כי אחד ממנהלי הדפים קיבל מפייסבוק הודעה המייעצת לו ללכת לטיפול בבעיית הסמים שלו.

חשבונה של Stash Tagz, חברת הלבשה שמוכרת חולצות מודפסות שהנושא שלהם הוא קנביס, נמחק לאחר פרסם מם שמראה את סנטה קלאוס כראסטאפארי , למרות שלא היה בו כל איזכור למריחואנה.

דובר מטעם פייסבוק סירב להגיב על כל המקרים הללו או לפרט את מדיניותם כלפי עסקי מריחואנה חוקיים. ההודעה היחידה של הרשת החברתית היתה כי "דפים אלו הוסרו בגלל הפרת הסטנדרטים של הקהילה שלנו המפרטים מה מותר ומה אסור בפייסבוק."
האזכור היחיד של מריחואנה בדף כללי הקהילה של פייסבוק, מגיע תחת סעיף "מוצרים בפיקוח" בו נקבע כי חל איסור על פרסום וסחר של תרופות מרשם, מריחואנה, או כלי נשק.
בעלי החשבונות שנמחקו טוענים כי לא עסקו במכירת מריחואנה באינטרנט, ובעוד המריחואנה עדיין אינה חוקית על פי החוק הפדרלי, החברות שלהם נמצאות פיזית במדינות שבהן המריחואנה חוקית בצורה כלשהי.

ההנחיות באינסטגראם אוסרות על כל פרסום, קידום ומכירה של שירותי מין, סמים ותרופות מרשם (גם אם זה חוקי) – מאינסטגראם עדיין לא הגיעה תגובה.

פייסבוק וגם איסטגראם מלאים בהודעות ותמונות הקשורות למריחואנה, וברור כי הם אינם יכולים להסיר או למחוק את כל החשבונות המשויכים אליהם. חיפוש באינסטגראם עם ההאשטג #weed מחזיר מספר רב של תמונות שמציעות מוצרי קנביס, אם כי בתחתית העמוד כתוב: "הפרסומים האחרונים ב #weed מוסתרים כרגע משום שהקהילה דיווחה על תוכן העשוי שלא לעמוד בתקנון הקהילה".

שתי תיאוריות עיקריות לגבי הסיבה לסגירת החשבונות. יש האומרים כי בפייסבוק חוששים מפני אישום על ידי המנהל הפדרלי (אותה הסיבה שרוב הבנקים מסרבים לגעת בכסף שקשור למריחואנה), ואילו אחרים מאמינים שיריבים עסקיים מסמנים את הודעות המתחרים שלהם כדי שפייסבוק תחסום אותם.

הסנקציות על החשבונות האלה בפייסבוק ובאינסגראם יכולות להועיל לאתרי רשתות חברתיות הממוקדת במריחואנה כמו MassRoots, שבו כנראה אף אחד לא צפוי להתלונן על תוכן הקנביס.

אתרים אלה אינם מתקיימים בחלל ריק, אתר MassRoots, אשר הושק בשנת 2013 וצבר מעל 775,000 משתמשים, נעזר בפייסבוק ובאינסטגראם כדי לקדם את תוכן האתר. לאחר שאסף יותר מ-390,000 עוקבים באינסטגראם בתוך שנתיים, אינסטגראם חסמו את החשבון לפני כחודש.

יצחק דיטריך מאתר MassRoots סבור כי ניתן ליישם באתרי המדיה החברתית, מדיניות שתאפשר להם להיות בצד הנכון של החוק כשמדובר במריחואנה.
"לחברות אלכוהול יש חשבונות באינסטגראם המוגבלים למשתמשים מגיל 21 ומעלה, ביקשנו לאפשר את אותם הכללים גם לאתר שלנו אבל הם לא נותנים לנו את האפשרות הזאת". לדעתו, אינסטגראם יכולים ליישם מדיניות זו בין לילה.

הרשם
קבלי הודעה על:
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments